Sv: Ett nytt hopp har tänts
Jag har skrivit in tidigare men jag ska kort redogöra för händelseförloppet. Förra året fick vi tre resorberingar - inget föl. Detta året började vi tidigt och hon blev dräktig på första kicken. Hon fick också Regumate för att hjälpa dräktigheten på traven. Vi gjorde koll på 16, 30, 45 dygn och det såg bra ut. Vet ville titta även på 90 dygn och då tyckte hon det såg konstigt ut och misstänkte att det gått tillbaka. Vi blev ju helt bestörta och tänkte inte nu igen när det gått så långt. Men vet ville kolla igen nu = 90 dygn + två veckor och idag såg det bra ut. Fostret ligger på ett ovanligt sätt och hon tror att kanske det var det som gjorde att hon tyckte det gått tillbaka. I övrigt kunde hon se navelsträng o s v och det verkade ok, fostret lever. Jag uttrycker mig nog inte med rätt termer och jag vågar inte riktigt tro att det ska gå vägen i år därför låter jag väldigt försiktig. Vet tyckte att vi ska komma igen om två veckor för att vara helt på den säkra sidan. Men tack för era svar och hjälp. Och som sagt vi vågar inte riktigt ropa hej än.