Ett mystiskt julkort

Piek

Trådstartare
Detektivbuke hjälp mig! Igår fick jag ett julkort, det enda som står på är min adress. Ingen avsändare. Jag spricker nästan av nyfikenhet vem det kommer från och jag har ingen aning!

Frimärket är inte stämplat, görs det fortfarande? Jag tänker om det är en ledtråd - ostämplat frimärke = personen har lämnat julkortet i min brevlåda

Utifrån handstilen (som jag inte känner igen) tolkar jag det som att det är från en kille. Jag har dejtat lite under det senaste året, det gör att jag inte vill slänga ut frågan till fel person 😅

Detektivbuke hjälp mig! Igår fick jag ett julkort, det enda som står på är min adress. Ingen avsändare. Jag spricker nästan av nyfikenhet vem det kommer från och jag har ingen aning!

Frimärket är inte stämplat, görs det fortfarande? Jag tänker om det är en ledtråd - ostämplat frimärke = personen har lämnat julkortet i min brevlåda

Utifrån handstilen (som jag inte känner igen) tolkar jag det som att det är från en kille. Jag har dejtat lite under det senaste året, det gör att jag inte vill slänga ut frågan till fel person 😅
Det händer ganska ofta att frimärkena inte är stämplade.

Haha, det skulle en göra som excentrisk gammal pensionär :rofl: Men med nån förklaring så en inte skräms
Jag måste erkänna att jag gör så ibland, till ytligt bekanta eller vänner. Nu låter det som om det händer ofta, men kanske tre gånger. En gång skrev jag under med random namn, nån gång en massa namn på samma bokstav typ ”God Jul önskar Niklas, Nova, Nathalie, Nisse, Nelly, Neo”. Jag är så lättroad av bus och mitt mål är att mottagaren ska lägga ut det på Facebook. Men det har inte hänt än.

Har även skrivit under från en påhittad idrottsklubb, typ ”Tack för ditt stöd 2024”.

Det har hänt att en vän till mig har berättat för mig om sitt konstiga julkort, men jag siktar på ett fb-inlägg med spekulationer.

Med vänlig hälsning, Har För Mycket Fritid

😅

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 421
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar