V
VildaVilda
Jag har ett varmblodssto som jag för tillfället har uthyrd då jag p.g.a sjukdoim inte kan ha henne just nu. I veckan fick jag ett meddelande från fodervärden som sa att mitt sto blivit svullen i ballarna på alla fyra hovarna, nästintill lite "gallig". Fodervärden ville nämna det vid gallor, men jag tror att det är någonting annat då det sitter väldigt långt ned. Undrar nu vad det är som kan ha krupit sig på ? Har givetvis meddelat fodervärden att ta kontakt med hovslagare och veterinär, men hästen är inte halt, varm eller på annat sätt ansträngd kring området.
Har någon varit med om liknande och vad kan min fodervärd i sådant fall göra åt detta?
Stoet är skodd runtom om det är av betydelse. Hon har både gått som barfotahäst och skodd, hon är med andra ord van vid det mesta och har starka hovar.
Tacksam för lite funderingar kring detta!
Har någon varit med om liknande och vad kan min fodervärd i sådant fall göra åt detta?
Stoet är skodd runtom om det är av betydelse. Hon har både gått som barfotahäst och skodd, hon är med andra ord van vid det mesta och har starka hovar.
Tacksam för lite funderingar kring detta!