Du har inte gjort mig något ont alls, men inlägget kändes inte speciellt positivt. :smirk:
Nej jag tror inte att jag läst inlägget bakfram. :smirk:
Vad gällde diskussionen så var den tänkt att se hur rasmedlemmarna ställer sig till ett gemensamt SM.
Tycker dom att det är bra eller slår dom bakut?
Att forma sagda eventuella SM måste ju bli en långtidsplan för ett antal utsedda från varje förening.Förutsatt att alla VILL detta
Vilket innebär att WRAS kollar med sina medlemmar på Novembermötet vad deras medlemmar vill och tycker, precis som Arab folket bör göra.
När vi bestämt oss för att alla är villiga och intresserade kan gruppen bildas och planerinegen kan ta sin början
Att WRAS patenterat Svenska Mästerskapen i Westernridning innebär i detta läget endast att det är det enda namn man INTE kan använda på SM
Jag kan berätta lite vad som framkom på mötet för den som är intresserad.
Man vill ha Kval och Final vid samma tillfälle, helst två kval innan final. Allt skall vara helt öppet, dömas av tre domare, utlänska (krav från WRAS).
Klasser som det skall delas ut medaljer i måste ha minst 15 deltagare i kvalet.
Undgdomsklasser erbjuds enligt samma modell.
Planeras att kunna genomföras 2005 första gången.
Att man som förening är positiv till detta visas genom att man inte ordnar något "eget" SM under 2004. Detta för att ge folk lite tillvänjningstid.
Allt detta är bara lösa funderingar som framkom under mötet men det är ett tänkbart scenario.
Vi får väl se vad det färdig resultatet blir.
Monke