Ett eller två täcken

@athena_arabians
Var rädd att det skulle bli trångt när jag var van att ha hela sängen för mig själv, men det har gått hur bra som helst. Vi är inte så stora nån av oss och båda sover lugnt. Kan ligga på rygg båda två utan att riskera att ramla av sängen. Sover oftast sked och då tar det ju ännu mindre plats. ;) Enda gången jag får buffla lite på grabben är när jag varit uppe på toa, då har han passat på att sno min varma sida av sängen. :p

Varsitt täcke, jag klarar inte av att ligga nära (med hudkontakt) sambon när jag ska somna, känner mig fastlåst och får panik. Vill kunna snurra runt fritt på "min" halva av sängen. Konstigt nog har jag inga större problem när det är hundarna som ligger nära/på istället... De kanske fyller min "sitta-fast-kvot"? :D

Varsitt täcke, jag klarar inte av att ligga nära (med hudkontakt) sambon när jag ska somna, känner mig fastlåst och får panik. Vill kunna snurra runt fritt på "min" halva av sängen. Konstigt nog har jag inga större problem när det är hundarna som ligger nära/på istället... De kanske fyller min "sitta-fast-kvot"? :D

Varför tror du man måste ligga intill varandra för att dela täcke? :confused:

Vi har en 120 säng, och då känns två täcken lite overkill. I vilket fall som ligger vi ändå bara under ett, och då är det mer praktiskt med ett dubbeltäcke :D

Usch nej tack. Jag vill ha eget täcke och jag vill inte sova sked. Jag ligger inte still när jag sover, jag är sån som får dra rätt bäddmadrassen varje morgon för den är på väg ur sängen. Så nej, eget täcke tack. Mysa innan sovdags kan jag göra, men när jag sover vill jag ha mitt space.

Vi delar inte täcke. Men jag har ett sånt dubbeltäcke för jag är så frusen av mig. Många skulle väl tycka jag är galen som nu sover med två filtar och två täcken över mig, samt helkroppspyjamas och strumpor på mig.

Jag har gärna hela dubbeltäcket för mig själv och det får jag för min man tycker det blir för varmt med två. Själv vill jag sova i en bastu :love:

Jag hade gärna haft dubbeltäcke när jag levde med min man. Vi sov ändå bara under ett täcke.
vi sov på max 40 cm av sängen. Han lindade sig runt mig och tryckte upp mig mot trävirket :) Bägge gillade hudkontakt.

Nu sover jag sedan många år ensam men de få gånger jag delat sovplats med någon har han fått stå ut med att ha hudkontakt. Jag trycker mig intill i sömnen.

Jag har haft dubbeltäcke sedan jag flyttade hemifrån. Skulle aldrig kunnat tänka mig att ha två täcken i en säng.

Vi är olika varma, men jag löser det genom att ha pyjamas och sambon genom att bara ha täcke på typ halva kroppen. På sommaren har vi bara påslakanet och själva täcket packas ner.

Det är ju jättemysigt att sova under samma täcke. Och vi sover inte tätt ihop, utan vi sover i varsin del av sängen - fast under samma täcke. :)

Aldrig i livet att jag gör mig av med mitt dubbeltäcke!! Jag hatar att bädda sängen och tänker aldrig börja med det. I bästa fall lägger jag rätt dubbeltäcket och så ser sängen fin och prydlig ut!

Liknande trådar

Hästmänniskan Detta är fakta om vad som har hänt, diskutions frågan kommer senare,detat rör sig inte om häst utan om hur jag ska kunna prata med...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 876
Senast: worthless
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama