Vi kör dubbeltäcke, har alltid gjort Ibland kan jag sakna enkeltäcke men fördelarna med dubbeltäcke överväger nackdelarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag packade jag upp vad jag trodde var ett inköpt lakan till dubbelsängen, men som visade sig vara ett jättepåslakan. När irritationen lagt sig började jag fundera på hur det skulle bli om sambon och jag skulle ha ett gemensamt stort täcke; jag hade frusit ihjäl och han hade dött av svettningar.... Och någon hade säkert snott täcket för den andra hela tiden. Finns ni verkligen, som frivilligt delar täcke med partnern?
Eftersom jag och pojkvännen delar en 105 bred (smal..? ) säng så känns två täcken lite överdrivet. Delar således på ett, men han brukar få större delen då han är frusen och jag varm av mig. Sover alltid nära och eftersom han värmer hela min rygg så passar jag på att sticka ut mina ben utan för täcket. Jag har i princip bara täcke från knäna upp till armhålan. Han däremot blir iskall så fort han har en arm utanför täcket.
Självklart dubbeltäcke! Inget annat kan accepteras
Dock får inte sambon sova på/nära mig han får ligga på sin sida och jag på min sida under samma täcke.
Jag tycker om att ha min ena fot mot hans ben så jag känner att han finns där men inte mer än så.
Fryser jag lägger jag ett extra enkeltäcke på min sida över dubbeltäcket.
Precis, så har vi det också. Delat täcke men varsin sida sängen. Alla som kommer hit och ser vårt stora täcke blir förundrade över att det fungerar, vi är nog enda paret i bekantskapskretsen som har dubbeltäcke.
Jag går dessutom i princip alltid och lägger mig tidigare än min sambo och då får jag ju hela stora täcket för mig själv Skulle jag bli singel igen skulle jag ändå alltid ha ett dubbeltäcke, tycker att de vanliga är för små, det är ju alltid nån kroppsdel som inte får plats under täcket fast jag inte är så stor.