Ett eller två täcken

Vi kör dubbeltäcke, har alltid gjort :)Ibland kan jag sakna enkeltäcke men fördelarna med dubbeltäcke överväger nackdelarna.

Jag sover dåligt och står inte ut när det är för varmt, så jag KAN ändå inte sova tätt intill någon. Eget täcke är nödvändigt så jag kan kokonga mig som jag vill :)

Kan för mitt liv inte sova nära ngn!:o
Har försökt men det känns som jag inte kan andas till slut.:yuck:
Älskar min man men vill ha mitt eget täcke!:)

Den sluge kombinerar det bästa av två världar;
sängen får vara utrustad med två stora enkeltecken där det är fullt tillåtet för båda parter att komma på besök - då kan man med fördel ligga endast under det ena. Eller bägge två, om man nu vill så.
Men sedan har båda full frihet att vilja - och också få sova själv, under sitt eget täcke.

Idag packade jag upp vad jag trodde var ett inköpt lakan till dubbelsängen, men som visade sig vara ett jättepåslakan. :meh: När irritationen lagt sig började jag fundera på hur det skulle bli om sambon och jag skulle ha ett gemensamt stort täcke; jag hade frusit ihjäl och han hade dött av svettningar.... Och någon hade säkert snott täcket för den andra hela tiden. :D Finns ni verkligen, som frivilligt delar täcke med partnern? ;)

Finns inte en suck :mad: Särbon är varm av sig och svettas för minsta lilla, han har supertunt täcke. Jag har supertjockt duntäcke på vintern och trivs utmärkt med det, annars fryser jag ihjäl.

Att han sedan stjäl mitt täcke att ligga på när jag går upp på toa är en annan sak :cautious:

Icke en chans att jag delar med mig av något :p
Två påslakan med valfri fyllning. I mitt fall inget alls större delen av året. Den mindre delen av året en filt eller möjligen ett tunt och supersvalt täcke. Jag är tämligen varm av mig och har synnerligen svalt inomhus. Just för tillfället 16 grader vilket är lagom. (Förra vintern hade jag värmen igång i badrummen samt golvvärmen igång i hallen. I övrigt ingen värme igång. Det är tur för dottern att hon gillar kyla :D )

Tänk vad olika detta är!
Endel kan inte tänka sig att inte sova nära andra (som jag) HATAR när någon inkräktar i min sov-sfär. Den enda som sover i min säng är min ena katt, hon ligger i fotänden och aldrig på täcket eller på mig.
Inte ens barnen pallade jag att ha för nära. Jag dör av värmeslag och av känslan att inte kunna förflytta mig som jag vill. Avskyvärt verkligen..

Jag övergav enkeltäcke när jag var runt 14 årsåldern.
Har delat dubbeltäcke med alla pojkvänner och detta förhållandet (5 år and still going strong) har inte blivit lidande av delat täcke.
Jag var frusen förr, men numera har jag vant mig, när jag är som mest frusen tar jag en extra filt eller täcke och lägger över mig under dubbeltäcket.
Blir rätt varmt under ett dubbeltäcke då det är två kroppar som alstrar värme där under.

Rör inte mitt täcke :mad:
Myser och gosar gärna under samma täcke fram till dess det ska sovas. Lämna sen min sovzon tack.

Sover lätt, är lättväckt och jag måste vända mig ofta för att inte få ryggvärk.

Självklart dubbeltäcke! Inget annat kan accepteras :D
Dock får inte sambon sova på/nära mig han får ligga på sin sida och jag på min sida under samma täcke.
Jag tycker om att ha min ena fot mot hans ben så jag känner att han finns där men inte mer än så.
Fryser jag lägger jag ett extra enkeltäcke på min sida över dubbeltäcket.

Dubbeltäcke är perfekt! Kan somna sked och annars alltid nån form av hudkontakt. Har aldrig gillat det innan jag träffade min sambo faktiskt. Nu är det en nödvändighet. Har även hunden och katten i sängen och de lägger sig alltid nära mig.

Så länge jag var ensam med barnen var ett dubbeltäcke perfekt när de ville krypa ner bredvid mig om de vaknade på natten för ett vanligt täcke är för litet för tre. När jag sen träffade sambon så köpte vi enkeltäcken när vi flyttade ihop. Både han och jag har ett behov av att ligga och sova i fred. Vi sover väldigt mycket sämre under samma täcke eftersom min sambo rör sig så mycket på natten och ju mer störd han blir desto mer snurrar han. Sedan jag skadade mig och senare fick ont i hela kroppen finns det inte på kartan att jag skulle kunna ha honom så nära mig. Jag får stålsätta mig om någon ska ge mig en mjuk kram, hur mycket sömn hade det då blivit om han hade legat bredvid mig och nuddat mig hela tiden. Jag hade aldrig kunnat slappna av så mycket att jag hade kunnat somna. Det hade gjort asont varje gång han nuddade mig och jag hade fått panik! Det hade blivit ohållbart och jag hade sovit ännu sämre än vad jag redan gör. Dessutom behöver jag ett jättevarmt täcke nuförtiden medans han har ett mediumvarmt täcke.

Eftersom jag och pojkvännen delar en 105 bred (smal..? :angel:) säng så känns två täcken lite överdrivet. Delar således på ett, men han brukar få större delen då han är frusen och jag varm av mig. Sover alltid nära och eftersom han värmer hela min rygg så passar jag på att sticka ut mina ben utan för täcket. Jag har i princip bara täcke från knäna upp till armhålan. Han däremot blir iskall så fort han har en arm utanför täcket.

Eftersom jag och pojkvännen delar en 105 bred (smal..? :angel:) säng så känns två täcken lite överdrivet. Delar således på ett, men han brukar få större delen då han är frusen och jag varm av mig. Sover alltid nära och eftersom han värmer hela min rygg så passar jag på att sticka ut mina ben utan för täcket. Jag har i princip bara täcke från knäna upp till armhålan. Han däremot blir iskall så fort han har en arm utanför täcket.

Oj! O_o Jag och särbon klarar inte av att dela en 120-säng :o Vi är för gamla och stela i kroppen så vi behöver kunna röra på oss ;) :D Hos mig har vi en till säng på 80 dvs 200 totalt och hos honom två 80-sängar :up:

Självklart dubbeltäcke! Inget annat kan accepteras :D
Dock får inte sambon sova på/nära mig han får ligga på sin sida och jag på min sida under samma täcke.
Jag tycker om att ha min ena fot mot hans ben så jag känner att han finns där men inte mer än så.
Fryser jag lägger jag ett extra enkeltäcke på min sida över dubbeltäcket.

Precis, så har vi det också. Delat täcke men varsin sida sängen. Alla som kommer hit och ser vårt stora täcke blir förundrade över att det fungerar, vi är nog enda paret i bekantskapskretsen som har dubbeltäcke.

Jag går dessutom i princip alltid och lägger mig tidigare än min sambo och då får jag ju hela stora täcket för mig själv :) Skulle jag bli singel igen skulle jag ändå alltid ha ett dubbeltäcke, tycker att de vanliga är för små, det är ju alltid nån kroppsdel som inte får plats under täcket fast jag inte är så stor.

Precis, så har vi det också. Delat täcke men varsin sida sängen. Alla som kommer hit och ser vårt stora täcke blir förundrade över att det fungerar, vi är nog enda paret i bekantskapskretsen som har dubbeltäcke.

Jag går dessutom i princip alltid och lägger mig tidigare än min sambo och då får jag ju hela stora täcket för mig själv :) Skulle jag bli singel igen skulle jag ändå alltid ha ett dubbeltäcke, tycker att de vanliga är för små, det är ju alltid nån kroppsdel som inte får plats under täcket fast jag inte är så stor.

Jag skulle nog också kunna ha ett dubbeltäcke för mig själv :o

/Mvh Frysfia :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Detta är fakta om vad som har hänt, diskutions frågan kommer senare,detat rör sig inte om häst utan om hur jag ska kunna prata med...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 876
Senast: worthless
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama