Ett eller två täcken

Trissa

Trådstartare
Idag packade jag upp vad jag trodde var ett inköpt lakan till dubbelsängen, men som visade sig vara ett jättepåslakan. :meh: När irritationen lagt sig började jag fundera på hur det skulle bli om sambon och jag skulle ha ett gemensamt stort täcke; jag hade frusit ihjäl och han hade dött av svettningar.... Och någon hade säkert snott täcket för den andra hela tiden. :D Finns ni verkligen, som frivilligt delar täcke med partnern? ;)

Det finns täcken med två värmezoner.

Vi delar ett extra varmt duntäcke och sen ett fibertäcke på det. Jag vill ha fönstret öppet i sovrummet och är iskall på kvällarna. Blir det för varmt stoppar man ut en fot ;)

Idag packade jag upp vad jag trodde var ett inköpt lakan till dubbelsängen, men som visade sig vara ett jättepåslakan. :meh: När irritationen lagt sig började jag fundera på hur det skulle bli om sambon och jag skulle ha ett gemensamt stort täcke; jag hade frusit ihjäl och han hade dött av svettningar.... Och någon hade säkert snott täcket för den andra hela tiden. :D Finns ni verkligen, som frivilligt delar täcke med partnern? ;)

Är det bästa som finns att dela täcken, skulle inte vilja ha två stycken!!

Älskar att dela täcke. Det händer nån gång att nån av oss snor till sig täcket för den andre men då får man rycka till lite så ordnar det sig. ;)

Delade täcke i början av förhållandet, men jag är lättstörd och känslig som tusan, så jag sover bättre med eget täcke.

Jag har också funderat på det här med ett stort täcke. Mest för att sambon helst vill sova under mitt men jag vill ha det för mig själv... :angel: Tänker att ett jättetäcke vore en bra kompromiss. Däremot måste ju alla påslakan bytas :meh:

eget täcke då jag är mer frusen av mig trots flanellpyjamas och tjockt täcke, mannen kan få ligga under sitt tunna bredvid mig

Jag har infört två täcken. Min partner har kört på dubbeltäcken, men jag vill kunna linda in mig som jag själv vill.

Vi har två täcken men jag är frusen och vill ofta sova med dubbla (plus filtar) så i praktiken delar vi (dubbla) täcken. Jag är den som snor täckena så från min sida går det utmärkt! :D

Vi har varsitt täcke. Hade ett stort gemensamt innan men tyckte det blev för varmt.

Det roliga är att vid jul varje år så brukar vi få ett påslakan av svärmor som passar det gamla hemska jättetäcket :rofl:. Jag har inte velat säga att vi numera har varsitt täcke.... Det var nog svärmor som köpte det gamla täcket åt maken innan vi flyttade ihop misstänker jag.

Jag och min man gör :-)

Eftersom jag är frusen av mig gillar jag att dela täcke - så jag kan få ta del av kroppsvärmen, men samtidigt är det skönt att ha möjligheten att ha eget - så jag är kluven. Jag rör mig ganska mycket och nuvarande sovpartner oxå och det blir lite stökigt ibland när vi delar stort täcke. Mitt ex och jag hade separata, han svettades och jag frös så vi hade olika tjocka täcken för att passa var och en.

Jag delar gärna täcke... till en början. :D
Det är ju jättemysigt att skeda innan man ska sova och det vill man ju göra under samma täcke, men jag vill alltid ha både ett eget täcke och bara ett påslakan tillgängligt, så jag kan få till perfekt temperatur och slippa bråka om täcke under natten. Jag är en sån som alltid blir av med täcket om det bara finns ett...:cautious:

Liknande trådar

Hästmänniskan Detta är fakta om vad som har hänt, diskutions frågan kommer senare,detat rör sig inte om häst utan om hur jag ska kunna prata med...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 876
Senast: worthless
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama