Ett år sen hon försvann...*bildbomb*

millus

Trådstartare
Ja, i dagarna är det ett år sedan min älskade katt försvann. Många minns nog mina desperata trådar med bilder från olika ställen om någon på bukefalos kunde förnimma någon känsla i från bilderna.

Jag letade precis överallt, satte upp hur många lappar som helst inom 2 mils radie. Ringde alla grannar och åkte även dit och ropade. Jag ringde polisen för att efterlysa henne och jag annonserade på blocket, kattkommando och alla ställen jag kunde hitta! Jag ringde även en djurpratare som sa att Månsan levde men var olycklig och letade efter oss. Jag kontaktade kattregistret där jag inte anmält Månsans registreringsnummer, hon jag pratade med sa att hade jag väntat en vecka till så hade hennes "nummer" försvunnit ur registret. Det var fyra år efter att hon fick sitt nummer intatuerat. Ja, jag letade och grät oavbrutet i över två månader.

En natt drömde jag att Månsan kom hem, hon kom och gick i vår allé och när hon såg mig så sprang hon mot mig och skrek av glädje. I drömmen så lyfte jag upp henne och grät av lycka att hon var hemma igen.

Dagen efter drömmen så åker jag o min mamma till Karlstad för att titta på smycken. När jag går där o tittar så ringer telefonen. En röst säger: Det är från Din Veterinär i Helsingborg, har du en katt som sprungit bort...Jag bara skrek rakt ut...JAAAAAA!!! De i affären tittade på mig som jag var galen. Månsan levde men var mager och medtagen efter 2,5 månad på rymmen.

Hon hade alltså åkt med min förra grannes flyttsläp 48 mil hemifrån! Så fort jag pratat klart med veterinären så ringde jag till min man och fyra timmar senare så var vi på väg till Helsingborg för att hämta vår lilla flicka. Jisses så mycket som vi grät när vi såg henne lär vi väl aldrig mer gråta! Till och med personalen grät!

Här är vår prinsessa, första fotot är taget samma dag hon kom hem, de andra från idag:

Upp på bänken för att äta skinka:
IMG_5817.jpg

mnsanpgolvetjockeogurra011.jpg

mnsanpgolvetjockeogurra010.jpg

mnsanpgolvetjockeogurra008.jpg

mnsanpgolvetjockeogurra006.jpg

Som ni ser är det en lycklig och tjock kattsessa vi har hemma hos oss. Hon lämnar knappt inte hemmet nu och går hon ut så vill hon snart in igen.

Sv: Ett år sen hon försvann...*bildbomb*

Åååå vilken härlig historia, det är så att jag får gråten i halsen när jag läser :cry:
Lyckliga er och lyckliga Månsan som fick tillbaka varandra igen :love:

//aemaria

Åh jag som var så orolig för henne förra året, skönt att det har gått så bra :love:
Nu blev jag verkligen lycklig!

Ohhh vad underbart att hon blev upphittad! :)
Har själv en älskad katt som försvann för två år sedan och hoppet är det sista som lämnar en...

Hon är så lik min Isse att hjärtat hoppar till när jag ser bilderna. Skönt att hon kom hem igen!

Jag älskar den här historien !

Dessutom så är det lite sedlärande ! Se till att märka era katter ! Utan märkning lär inte MÅnsan hittat tillbaka till sina ägare !

Ja, i dagarna är det ett år sedan min älskade katt försvann. Många minns nog mina desperata trådar med bilder från olika ställen om någon på bukefalos kunde förnimma någon känsla i från bilderna.

///
Som ni ser är det en lycklig och tjock kattsessa vi har hemma hos oss. Hon lämnar knappt inte hemmet nu och går hon ut så vill hon snart in igen.

Jag minns det mycket väl, och även det lyckliga slutet! Nu blev jag glad åt att läsa det igen! Och lite smått tårögd.
Vad fin hon är!

Å, vilken fin kisse.

Älskar verkligen såna här lyckliga berättelser, ögat är fuktigt och det är svårt att svälja.:love:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=759686&highlight=m%E5nsan Länk till tråden om min försvunna katt!!! I förrgår var jag i...
2
Svar
34
· Visningar
2 412
Senast: millus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar