Angående om man har dubbelmoral om man är vegetarian/vegan
och har husdjur så är det väl en
stor skillnad på min hund som lever som en familjemedlem - även om hon inte får jaga på vargvis (men faktiskt på retrievervis)- och en livsmedelsproduktionsgris som levt i en trång stia?
Hade grisarna vuxit upp på ett trevligare sätt hade jag definitivt varit mer benägen att äta dem.
Vi äter en del and och ibland fasan, de är för all del uppfödda för nöjes skull men har det förhoppningsvis bättre under sitt liv än till exempel en kyckling.
Våra hundar äter för närvarande Halla (pälsfarmsanknytning), på pluskontot är väl möjligen att det är närproducerat.
Har dock tänkt fråga vår lokala slaktare om han kan fixa lämpliga alternativ, kompisens sambo är dessutom jägare med diverse kontakter så det borde gå att få en del därifrån.
Kruxet just nu är att jag har bara ett frysfack och det finns inte en chans att få en en frys här.
Jag har också tänkt på det där med hästkött, dessutom har de flesta hästar levt ett betydligt bättre liv än en gris. Som hundmat borde det vara perfekt - men när jag ser på hundtugg (bland annat Pommys har) så går det bara inte.
Dubbelmoral, ja, men så är det.
@Migo , får
har det väl bättre än de flesta andra djur som går i livsmedelsproduktion - eller är det bara vad jag tror?