Eskadron flexisoft cross country!?!

W

Whitaker

Någon som har de skydden? vad tycker ni om dem isåfall? va å tittade på dem idag och dem såg jätte fina och bra ut. vad tycket ni, ska jag köpa dem?:d är nybörjare i teränghoppning så vet inte vad "som krävs" , men tyckte oxå dem låg bra i pris

Sv: Eskadron flexisoft cross country!?!

jag tycker tyvärr d skydden e alldeles för tunga...new skydden e bra, men bäst är ett par blå som vi har men ja ej kommer ihåg va d heter =)...

jag gillar eskadron skydden i terräng, kanon passform o mkt bra kvalité :)

passform o kvalité e kanon precis som d meste från eskadron...men blev besviken över tyngden på dem...terrängskydd ska ventilera o vara så lätta d bara går att ha dem tycker ja...

*LÅNAR* Tycker också att de är på tok för tunga, hästen ska ju faktiskt orka både galoppera i högt tempo o hoppa med tillräcklig marginal runt hela banan...
Min tränare rent ut sagt SLET av bakskydden på ett ekipage han tränade så jag avråder dig att köpa dem! Mitt tips är Style´s elr N.E.W:s skydd, dock ett par hundralappar dyrare men det är de verkligen värda! Det e de klart bästa terrängskydd man kan få tag på!!! :) :idea:

Senast ändrad av en moderator:

det låter ju inte bra , tyckte inte de va så tunga när jag kollade på dem, ska bara hoppa debutklasser men det kanske inte spelar nån roll de kanske är för tunga endå.. kan inte lägga ut mer pengar än dem som eskadronen kostar (700 kr) då jag har beställt boots (800/4st) och ska ha bakskydd med.. ska bara hoppa teräng ibland då jag är hoppryttare..men självklart om dem är tunga å sliter så köper jag inte dem, ni vet inga runt om det priser som ska vara bra?

Whitaker skrev:
Någon som har de skydden? vad tycker ni om dem isåfall? va å tittade på dem idag och dem såg jätte fina och bra ut. vad tycket ni, ska jag köpa dem?:d är nybörjare i teränghoppning så vet inte vad "som krävs" , men tyckte oxå dem låg bra i pris
Jag har dom och tycker att de är jätte bra. Visst kanske de har en lite tyngre vikt itorrt tillstånd men jag upplever inte att de blir tyngre av vatten.

Jag har ridit CIC* med mina utan att hästen hade några som helst problem. Så debutant kan du defenitivt rida med eskadron skydd.

Dom är lite tyngre än N.E.W skydden och andra liknande skydd, men som du sa du ska bara rida lite debutant då går det ju hur bra som helst. Där är inte speciellt höga hinder eller långa banor. Så köp du dem!

okej.då tror jag att jag gör det..tack för alla svar:bow:

Har nyligen köpte dem att ha som hemmaskydd i skogen. Tycker de skydda lite lite för terränghoppning eg, gillar mina Style skarpt ;)

Du har inte lust att utvärdera dem? Har inte provat dem på ponnyn än så om de är lite stora och inte verkar bra så får de åka tebax till butiken.

Jag har provat de mesta terrängskydden genom åren och jag måste säga att N.E.W skydden med "ludd" eller utan är de klart bästa. Lätta att sätta på och ta av, blir inte tunga i vatten, går att kasta i maskinen och tvätta och då blir de som nya igen. Även om de kostar lite mer i inköp så är det värt det. :smirk:

funderar på att köpa N.E.W, vilka föredrar du de med fleece eller utan?

Hej Hunter!

Jag gillar de med fleece bäst. De håller ute allt grus, har aldrig fått ett gruskorn närmast benet med dem på. Är superlätta att spola av och sen kör jag dem i maskin var 3:e gång jag använt dem, vilket är vad tillverkaren rekommenderar. Min kompis har dem utan fleece och det är inget fel på dem heller men jag föredrar mina! :)
Har förresten ett par bakskydd till salu om du är intresserad...:angel:
PM:a mig isåfall! :p

Hej Hunter!

Jag gillar de med fleece bäst. De håller ute allt grus, har aldrig fått ett gruskorn närmast benet med dem på. Är superlätta att spola av och sen kör jag dem i maskin var 3:e gång jag använt dem, vilket är vad tillverkaren rekommenderar. Min kompis har dem utan fleece och det är inget fel på dem heller men jag föredrar mina! :)
Har förresten ett par bakskydd till salu om du är intresserad...:angel:
PM:a mig isåfall! :p

jag har fått för mej att de med ludd skulle bli tunga i vattnet men det kanske inte drar åt sig vatten? är det hårda skenor i de med ludd också?

kl

Jag skulle vilja ha Picasso...fast de är väl antagligen jättedyra. Men så jädrans snygga:d

Jag har en 3-åring så jag har inte ens börjat hoppa uppsuttet...men en vacker dag:D

*Kl*

Jag har sett att väldigt många har de skydden med blåa runda saker på, vilket märke är det??

Anna_89!

Nej de blir inte alls tunga i vatten för de drar inte åt sig vatten. Jag red 2 fälttävlan i år när det var lervälling på banan och skydden var enbart smutsiga men inte tunga när vi kom i mål. :smirk: Däremot när man spolar dem inuti DÅ blir de tunga men torkar jättesnabbt.

Det bästa med dem är att man kan tvätta i tvättmaskin om och om igen utan att skada dom. :bump:

glömde skriva...Ja, det är skenor i de med ludd också!

Ursäkta, får jag sno din tråd för en fråga bara?

Är det någon som vet om Hampa skydden säljs fortfarande? Vart?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 842
Senast: Voeux
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Lii
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka