Ert "drömavelsto"?

rostad

Trådstartare
Om ni skulle kunna få välja sto (ingen spec individ) vad skulle det varit? Stam? Vilken hingst hade ni lagt på?

För min del hade det varit

Svart m stj och 4 vita kotor, 165 cm

Stam: San Amour - Fürst Heinrich- Weltmeyer

Jag hade lagt Johnson
 
Sv: Ert "drömavelsto"?

Jag såg till att skaffa mitt drömsto när jag hade chansen. :p

Så jag svarar e. Hugo - Knast Halsnaes - Sindarve Tulling. :love:

Drömkombinationen tävlingsmässigt skulle vara att lägga Allman på henne, finns ingen som kombinerat Hugo och Allman tidigare, men oh vilken hopphäst det skulle bli! :laugh:
 
Sv: Ert "drömavelsto"?

Fux med bläs två vita strumpor bak.
stam e.Libero H ue.For Pleasur (alt furiuso)
Betäckt med Stakkato eller Cornets Stern

:d
 
Sv: Ert "drömavelsto"?

Ett isabellsto med bläs, Briar-Cortez, skulle lägga på Quaterback eller Luxus CML. :d
 
Sv: Ert "drömavelsto"?

Även har mitt drömsto i närheten och har dessutom betäckt henne!
M.brun, 3 vita höga strumpor och stor bred bläs. Cortez-anart , betäckt med dalwhinnie.

Super mjuk och lättriden trots sin storlek. Uppmärksam och mycket trevlig!

Hoppas på en svart avkomma med 4 vita strumpor och stor fin bläs!
 
Sv: Ert "drömavelsto"?

Jag har haft mitt drömavelssto :love: Svart, en vit fot, 175 cm hög e Royal Olymp - Davignon - Görlitz. Riktigt bra gångarter och ett underbart temperament, snällaste hästen jag ägt.

Betäckte henne med Faustinus så nu har jag hennes lilla dotter, 3 år. Blev nästan som jag önskade, lite liten bara konstigt nog.

Men hade gärna haft kvar henne och provat någon annan kombination.
 
Sv: Ert "drömavelsto"?

kl

Mörkbrunt sto e: Contender - Argentinus - Ladykiller!!

och den hade jag nog kunnat tänka mig betäcka med Heartbeat eller Numero Uno... beroende på hur modig jag hade varit med att linjeavla på Ladykiller :D
 
Sv: Ert "drömavelsto"?

Min kompis har precis köpt ett Cardento-Robin Z sto !
(hon är inte en vacker häst, men fantastiskt rar och hoppar jättefint)

Om de nånsin ska ta föl så ska jag tipsa om Al Cendo ! ;)
 
Sv: Ert "drömavelsto"?

Isbellsto efter Hrimur från Jupitertorp och Spöng frá Auðsholthjáleigu. Islänningar handlar det om då ;)
 
Sv: Ert "drömavelsto"?

åh, jag HAR mitt drömsto i hagen! Hon är än så länge bara två år men hon "är" mitt avelsmål. :love:
Stammen är Almnäs Tromb - Wessel v.d. Amstelhof - Onyx v.St Geerhof
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 548
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 501
Senast: Marty
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 613
Senast: Blyger
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp