ersättning vid artros

Nominous

Trådstartare
om hunden får artros i höfter eller armbågar - vad exakt är det försäkringsbolagen ersätter då?? att dom har det eller vid eventuella veterinärbesök och beh vid problem av det?

Sv: ersättning vid artros

Det är antagligen bara vården för skadorna, behöver hunden ingen vård får ju inte du några utgifter och då har de ingen anledning att ge dig ersättning..

Sen är det nog olika på olika raser (och såklart olika beroende på bolag) om försäkringen gäller för såna skador.

Rehabilitering (om hunden t.ex. behöver simma efter operation) kan nog vara svårt att få ersatt. Med min försäkring gick det inte.

men ofta så brukar de ju inte ens märkas om de har artros om det inte är allvarligt.

jag pratade med mitt försäkringsbolag idag och jag frågade " vad gäller vid artros i armbåge och höft hos er?" då svarar hon "det ersätter vi det om hunden vart försäkrad sedan 4 mån och att bägge föräldrarna är friröntgade". men sen kom jag på, vad är det dom ersätter? dumt att ja inte fråga de.. men vad kan det vara tro?

undra om jag måste ringa å fråga igen.. :D

Ja det är behandlingen som ersätts.
En del bolag ersätter även reab (simning) i regel då via extra försäkring.
En del bolag ersätter i raser med bekämpnings program även liv ersättning om man har avels försäkring och föräldrana är fria.
(utan att hunden avlivas alltså för förlorad andväning)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Jag har en omplacering via en förening. Föreningen meddelade att han hade reservation för artros, vilket jag har erfarenhet av så jag...
Svar
10
· Visningar
1 186
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Puffindog
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 586
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka