Ersättning Agria

Zombiiie

Trådstartare
Då jag äger min första hund och aldrig behövt använda försäkringen tidigare behöver jag hjälp att reda ut lite saker. Jag har tilläggsförsäkringen Rehab hos Agria.
Jag har tyckt mig känna att min hund inte är helt fräsch muskulärt så jag bokade en tid hos sjukgymnast. Sjukgymnasten undersökte och tyckte att vi borde röntga (hos samarbetande vet.) för säkerhets skull. Och ett återbesök hos sjukgymnast veckan därpå. Vad jag förstår så går rehab på försäkringen om vet. har skickat remiss..? Mitt i allt det här har min hund även en öroninflammation, tid är bokad hos vet. Så nu till helheten:

Måndag: Besök hos sjukgymnast, på mitt eget intiativ (jag står för kostnaden själv)
Tisdag: Besök hos vet. för diagnos och behandling av öroninflammation (jag betalar fast självrisk + rörlig självrisk)
Onsdag: Röntgen av bog och rygg (jag betalar den rörliga självrisken) och vet. kommer skicka remiss till sjukgymnast
Måndag, veckan efter: Besök hos sjukgymnast (jag betalar den rörliga självrisken)

Har jag fattat allt rätt?

Sv: Ersättning Agria

Ring bolaget och kolla med dem. Rehab brukar inte ersättas automatiskt utan man ska ha godkänt från bolaget.

De krånglar gärna med det om det inte finns en tydlig diagnos typ spondylos eller ngt annat allvarligt. Så ring o kolla.

Jag fick ingen ersättning för rehab eftersom han inte hade någon diagnos de tyckte behövde rehabiliteras, så ring och kolla med dem.

Och jag fick ingen ersättning även om veterinären rekommenderade det..
Dom kom med löjliga ursäkter om att det tydligen inte var tillräckligt vetenskapligt bevisat att sjukgymnastik hjälpte mot balans problem.

Jag måste ju säga att mitt förs.bolag inte ens ifrågasatte varför min hund skulle på rehab efter sin propp. De såg inte ens kvittot utan förde bara över 3000 till mitt konto. If har jag...

Samma för mig, jag bokade tid hos ReDog självsvåldigt utan tidigare diagnos och If ersatte utan minsta knussel.

Vet att agria är mkt tjurigare och att man måste ha en diagnos som kräver rehab..

halvt kl

Även jag har If och fick rehab ersatt utan problem/frågor...fast vi fick dock diagnos och remiss av vet..

Jag måste ju säga att mitt förs.bolag inte ens ifrågasatte varför min hund skulle på rehab efter sin propp. De såg inte ens kvittot utan förde bara över 3000 till mitt konto. If har jag...

Samma här, fick rehab utan krångel men då av If. Har hört att Agria strulat mer

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 518
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
2
Svar
21
· Visningar
1 902
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hundhälsa Hejsan Min ena hund har eventuellt artros. Jag var hos veterinär med henne igår och veterinär böjde och vi kunde märka en reaktion både...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka