Ers. för mediciner från försäkring

F

föl2005

Min häst låg inne på djursjukhus för några veckor sedan. Försäkringsbolaget direktreglerade skulden när jag hämtade hästen. Jag har max.vet.vård vilket innebär att även mediciner ersätts. Hur gör jag nu när jag har kvitton på mediciner som hämtades ut med recept från djursjukhuset. Det finns redan ett skadenummer för ärendet, antar att jag ska referera till det. Vet ni om Agria har någon särskild blankett för dessa utlägg?

Sv: Ers. för mediciner från försäkring

föl2005 skrev:
Min häst låg inne på djursjukhus för några veckor sedan. Försäkringsbolaget direktreglerade skulden när jag hämtade hästen. Jag har max.vet.vård vilket innebär att även mediciner ersätts. Hur gör jag nu när jag har kvitton på mediciner som hämtades ut med recept från djursjukhuset. Det finns redan ett skadenummer för ärendet, antar att jag ska referera till det. Vet ni om Agria har någon särskild blankett för dessa utlägg?

Endera skriver du ett litet papper med skadenummer och så, dvs vad du bifogar kvittona till, sen skickar du in det ihop med kvittona. OBSERVERA att hästens namn måste framgå på kvittot (eller att man skickar med den lilla klisterlappen). Det kan gå ändå men de kan lika gärna vara vrånga.

Alternativt så printar du ut en skadeanmälan för veterinärvård för deras sida, fyller i den, och nere där du ska kryssa i vad du bifogar för handlingar kryssar du i 'Annat' (eller om det står överigt, nåja, ngt av det) och skriver 'Receptkvitto'

Således, inga krångligheter och inga speciella blanketter. Jag brukar fylla i en skadeanmälan iom att då kommer alla uppgifter på ett papper utan att man riskerar att glömma något ( t ex fylla i kontonummer)

Maximal veterinärvård ersätter inte medicin, du måste ha utökad veterinärvård.
PL

Ja, det har du rätt i. Det är naturligtvis utökad vetvård jag har.

nu blir jag osäker på vad jag har... (måste kolla papper)...

hur lång tid efter kan man få ersättningen isf?

Jag har IF, racing.. men jag vet inte om det är max eller utökad...
vet att det e upp till 50 000 i veterinärvård iaf...

sen en grej till... jag har ju racing = inga ben-skader...
MEN... om hästen står på 3 ben en mrg, man åker in å röntgar, å det inte är något... kan man få ersättning för det då?
(kanske bäst å ringa å fråga, men jag tänkte att du är ju vet. å kanske har erfarenhet av sånt) :D

Liknande trådar

K
Hästmänniskan :confused: gör en lång historia lite kort, ursäkta om den blir lite rörig, har lite brottom iväg också :smirk: Hoppas ja lägger trpden...
2
Svar
24
· Visningar
2 028
Senast: Girasol
·
Hästvård :crazy: Jag vill försöka få upp en debatt här.( LÅÅÅNGT) Efter att i över ett år behandlat min häst för en svår hovskada, så...
Svar
12
· Visningar
2 107
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama