Bison
Trådstartare
Var på liniken med Pluto idag o det konstaterades att han har en lång spricka mitt fram på skenbenet, rena turen att benet inte gick av. Ingen led är drabbad o han är bara lite halt i traven o verkar inte ha ont. Är gipsade nu o sta stå på box i sex till åtta veckor.
Prognosen är god enligt vet.
Finns det ngn som har erfarenheter att dela med sig av?
För oss började det med ett sår på skenbenet för tre veckor sedam. Benet svullnade o jag tog ut vet, penicillin kur i fem dagar. Svullnaden gick ner men såret läkte långsamt. Lite halt i trav men ej i skritt.
När hälten inte ville ge sig o han fortfarande var svullen runt såret ringde jag kliniken o fick tid idag. Tydligen har han kunnat bryta benet närsom helst, minst snesteg hade räckt. Otäckt o jag har så dåligt samvete att jag inte åkte in tidigare
Orsaken är en broddspark som tog olyckligt.
Prognosen är god enligt vet.
Finns det ngn som har erfarenheter att dela med sig av?
För oss började det med ett sår på skenbenet för tre veckor sedam. Benet svullnade o jag tog ut vet, penicillin kur i fem dagar. Svullnaden gick ner men såret läkte långsamt. Lite halt i trav men ej i skritt.
När hälten inte ville ge sig o han fortfarande var svullen runt såret ringde jag kliniken o fick tid idag. Tydligen har han kunnat bryta benet närsom helst, minst snesteg hade räckt. Otäckt o jag har så dåligt samvete att jag inte åkte in tidigare
Orsaken är en broddspark som tog olyckligt.