Sv: Erfarenheter av IRAP-behandling?
Jag tror att det är omöjligt att veta hur det ser ut inne i en led utan att göra en artroskopi....
Jo, det var därför jag undrade om det var just artroskopi du menade eller 'bara' rtg. Just för man inte kan veta om man inte går in i leden och tittar.
Samtidigt är ju det en risk i sig, dels med narkosen, och dels att reta leden mer. Så jag är faktiskt lite tudelad i det här läget. Visst om man går in och ser att brosket är kasst som i ert fall. Då kan man ju 'spara' den tiden och de pengarna.
Samtidigt så skulle nog jag om det fanns broskskador vilja prova IRAP i ett sådant läge i alla fall, ja om det inte skulle vara helt katastrofalt dåligt och vet undrar om de verkligen ens ska väcka hästen då.
Så då är ju frågan om man ska ta risken med en generell narkos, och gå in i leden innan, eller helt enkelt prova IRAP (om det behövs) och se om det hjälper helt enkelt, för gör det inte det, som i ert fall, då har man ju svaret ändå?
ATT det finns förändringar i leden vet vi nämligen, det syns på rtg med. Inga stora, men likväl förändringar. Om de är ett problem eller bara ett bifynd vet vi däremot inte just nu.