Erfarenheter av blender/mixer

Lia_

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en riktigt bra blender, främst för att göra gröna smooties men vill även kunna köra hårda saker, typ nötter och fruset. Nu är frågan om det är en vitamix man måste köpa (jättedyr) eller om det kan funka med en något billigare. Det finns några stycken som kostar kanske 2500-3500 kr. Det känns mer rimligt pengamässigt, men bara om jag blir nöjd. Annars är det ju bortkastade pengar. Vad har ni för erfarenheter och rekommendationer?

När jag kollade i våras sa de i butikerna att om man vill köra hårdare grönsaker och fruset så kommer man upp i ca 2000. Billigare klarar bara mjukare frukt etc.
nötter vet jag dock inte.
Jag köpte en seb som jag är nöjd med. Ska googla fram den.

Jag har en Krups perfekt mix 9000. Den har hittills hackat allt jag testat, från späda blad till hasselnötter. Ingen aning om pris dock, fick den i present.

Vi h ade vaga funderingar på ny matberedare och en blender.*När vi nu har både morötter och annat i våra smoothies så sa försäljaren att en blender håller inte. Jo, kanske ett tag men ska man ha hållbart då är det en matberedare man ska satsa på.
Eftersom vi ändå hade de funderingarna så blev det till slut så att vi köpte en sådan.
Oj, vad det smäller när den hackar grönsakerna...

Jag har fått rekommenderat i affär att köpa vitaboost high speed blender från bosch. Någon som provat den?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka