Erfarenhet MH vinterridstövlar?

Shixle

Trådstartare
Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige (hittade på en brittisk sida..men..frakt..) så lutar det åt stövlar ist. (Jagar även fodrade byxor...)

Har sen tidigare ett par apgamla thermostövlar från börjes, som inte är direkt bekväma rida i. Lämpar sig typ bättre för körning lr bara häcka i stallet.
Även haft ett par av den simplare modellen med reflex på sidan som både Horze och typ covalliero haft. Dom va liiite för tight i vaden så va ju inte heller jättebekväma, men bättre iaf.

Har stl 41 och vader på typ 42-44 mätt mot huden, beror på hur mycke trappor jag gått.

Har spanat in 3 stövlar från Mountain Horse som borde kunna passa i R/W. Hade önskat att de va kortare i skaften, men dom ska väl typ sätta sig lite, åsså finns väl kilsulor..

Dom jag spanar på är:

https://www.mountainhorse.se/se-se/...lection-171370/prod/arctica-tall-boot-484375/
Ser ut å va lite bylsiga/osmidiga ut i fotleden, och undrar om hälbrodden gör så mycket.

https://www.mountainhorse.se/se-se/...5/Winter-9847/prod/active-winter-high-165286/
Gillar att dragkedjan är på utsidan benet, va så på covallierostövlarna, mycke lättare att få på sig. Ser oxå lite bylsiga ut..

https://www.mountainhorse.se/se-se/sv_SE/cat/FOOTWEAR-9245/Winter-9847/prod/snowy-river-165443/
Dessa ser ju helt klart ut å va smidigast i fotleden.

Någon som haft någon av dom stövlarna i modern tid? Hittat en del recensioner på nån av de övre som sa att dom knappt höll en säsong o.O
 
Jag har de längst ned, som är i läder. Supersköna och riktigt varma! De är dock ganska vida i skaften och rymliga i foten. Har stl 39.
 
Jag har de nedersta, och håller med föregående. De är rymliga i foten, och breda så de känns lite stora trots att jag har min storlek. Gäller även vaden, jag har regular/ wide på mina och de är lite stora så de åker ner lite. Har 42,5 i vaden. Sedan köpte jag mina begagnade och jag tycker inte de är speciellt varma faktiskt, trots fårskinnssulor i. Så jag använder dem sällan, utan rider i täckkjol och mina jodhpurs istället.
 
En vän till mig älskar sina Snowy River så pass att hon köpt på sig extra par😅. Hon är extremt petig och rör sig och rider mycket i ordentlig kyla. Så de tror jag är väldigt bra!
 
Älskar mina Snowy River, härliga att rida i och funkar bra på mina korta, kraftiga ben. Nästan lite stora i R/W, men tycker ändå inte att de blev klumpiga (även om silhuetten så klart kunde ha varit mer slimmad). Vet inte om själva fotdelen är supervarm, vi hade ingen särskilt kall vinter förra året, men gott om plats för en extra sula.
 
Jag har de längst ned, som är i läder. Supersköna och riktigt varma! De är dock ganska vida i skaften och rymliga i foten. Har stl 39.
Jag har de nedersta, och håller med föregående. De är rymliga i foten, och breda så de känns lite stora trots att jag har min storlek. Gäller även vaden, jag har regular/ wide på mina och de är lite stora så de åker ner lite. Har 42,5 i vaden. Sedan köpte jag mina begagnade och jag tycker inte de är speciellt varma faktiskt, trots fårskinnssulor i. Så jag använder dem sällan, utan rider i täckkjol och mina jodhpurs istället.

Rymliga i foten känns ju lite som ett plus, får ofta gå på herrlästen på skor 🤔
Får åla i strumpor och ridbyxor och måtta å se hur det ligger till med dom på 🙈
Ridit i vinterridskor sista åren för de va de som satt skönt iom att fodret buntade 😅
 
Såklart att det bara är dom dyraste folk provat/gillar 🙈🤪 får se om man kanske beställer hem av alla tre och provar. Kanske skulle ha beställt hem fodrade byxor först å mätat 🙈 spanar på ett par softshellbrallor från Börjes. I midjan bör dom funka, och hoppas att stretchen räcker till i stussen 🫠
 
Min dotter har haft billigare vinterstövlar eftersom hon växer. Hon har gillat alla sina, men inte kunnat jämföra med något annat, förstås. Hennes har varit vädigt slitna efter en säsong och helt slut efter två. Funkar nog bättre om man rider på ridskola någon dag i veckan och inte som vi har egen gård.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp