Min född 14 har skador på både kollateralligament och patellarligament i bakknä. Knäet (leden) är instabil av det, vilket enligt min vet är största risken då det retar leden.
Konv har beräknats till 6-12 mån. Den ska eg vara på Box med små promenader. Men det finns en gräns för hur länge jag anser man boxvilar en så ung och dessutom väldigt energisk. Så han stod 8 v på box, de första 4 strikt boxvila, sen med små promenader i snöre. Sen har han gått i lite mindre hage men inte sjukhage (han hittar på för mkt bus), ensam. Han rör sig lite för mkt där, men som sagt, han är född 2014. Men prognosen är satt till 50-50 just för han rör sig mer än man önskar. Så risken ökar för att instabiliteten ska skapa pålagringar. Han var nyss på ÅB och det ser för dagen så bra ut man kan förvänta sig. Nytt besök och då med nytt UL och rtg i mars. Därefter nytt beslut. Han skadade sig i augusti, senaste UL och rtg i nov.
Han har också fått stötvåg men reagerade negativt på det så det avbröts och blir inte mer behandlingar (annars skulle han fått regelbundna)