Erfarenhet av Space-Treka från Equi-Trek?

M

mooi

Är det någon som har erfarenhet av denna sidolastade transport från Equi-Trek? eller av deras transporter överhuvudtaget?
Hittade någon gammal tråd som var ett par år gammal, så undrar om det finns lite nyare erfarenheter.

Vet att i alla fall en här på buke har en equi-trek, tycker själv att de verkar helt :love: i utförandet :). Härligt att bara kunna ha med så mycket man än vill utan att ta upp plats i häst delen, kunna öppna upp bak och på sidan när man står på tävlingsplatsen och få in ordentligt med luft till hästarna :).

Inte petat närmre på dem dock..:(. Ngn gång på Göteborg horse show men kommer inte ihåg några detaljer..

Vet att i alla fall en här på buke har en equi-trek, tycker själv att de verkar helt :love: i utförandet :). Härligt att bara kunna ha med så mycket man än vill utan att ta upp plats i häst delen, kunna öppna upp bak och på sidan när man står på tävlingsplatsen och få in ordentligt med luft till hästarna :).

Inte petat närmre på dem dock..:(. Ngn gång på Göteborg horse show men kommer inte ihåg några detaljer..

Ja det är lite det som lockar mig, att kunna öppna upp sidan -sen inbillar jag mig att det ska vara lättare lastningsmässigt att lasta och ställa in dem åt sidan, ingen som kan kasta sig bakåt osv. Nu är hästen lättlastad -men om man skulle behöva åka själv (lättlastad, men inte så säker att jag lastar själv än). Hursom, inväntar en offert -och verkar det bra får man ju kika på den i verkligheten innan man byter ut nåt.

Ja det är lite det som lockar mig, att kunna öppna upp sidan -sen inbillar jag mig att det ska vara lättare lastningsmässigt att lasta och ställa in dem åt sidan, ingen som kan kasta sig bakåt osv. Nu är hästen lättlastad -men om man skulle behöva åka själv (lättlastad, men inte så säker att jag lastar själv än). Hursom, inväntar en offert -och verkar det bra får man ju kika på den i verkligheten innan man byter ut nåt.
ja de flesta tycket bättre om lastbil/sido lastning blir inte att man tvingar in hästen i en mörk liten spilta.

Vi kollade på dem men blev avrådda från Equi-trek överlag, "de går bara sönder", då var det bilarna dock. Vi köpte ett Böckmann Big Portax istället!

Har du fått någon offert?

Jag är osäker, den skulle gå hem till mina föräldrar och vi har inte pratat om det. Dock tror jag tyvärr att transporten blir för tung -nästa projekt får vara utökad behörighet...
Jag var i alla fall på en tävling förra helgen och fick syn på en sån transport, så jag traskade helt enkelt fram och frågade om jag fick kika lite :p gillade vad jag såg, mellanväggen var flyttbar så man kan justera hur bred "spiltan" ska vara, gott om plats både på bredden och höjden. Sadelkammaren var jättestor!

Här i UK (brittisk märke) är mest kända för att vara relativt billiga och fina att se på, men de är ökända för sin dåliga kvalitet; de går sönder och är ganska plastiga. Folk som haft en köper sällan samma märke igen.

Edit: sorry, ser nu att du pratar om en trailer, de har jag sämre koll på då trailers är ganska ovanliga här, mina observationer gäller lastbilarna.

Vi var inne på ett sånt då de dels var billiga och verkade ha en del bra lösningar men efter att ha klämt och känt på en del och hört oss för med en som haft ett så vart vi tveksamma och fegade ur på ett Ume B50 istället.

Mvh Thomas

Vi var inne på ett sånt då de dels var billiga och verkade ha en del bra lösningar men efter att ha klämt och känt på en del och hört oss för med en som haft ett så vart vi tveksamma och fegade ur på ett Ume B50 istället.

Mvh Thomas

vi har nog bestämt oss för att behålla det umesläp vi har, det är ett väldigt bra släp....

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: iNHALE
·
Hemmet Om en säng är lite för mjuk hjälper det då att byta bäddmadrass? Det är en kontinentalsäng i ett litet större mått så jag känner inte...
2
Svar
35
· Visningar
844
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
670
Senast: Windy
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30