Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sv: Erfarenhet av Flexivite & Grand Meadows Lugnande?
Är det NAF Liquid Magic du tänker ge?
Jag har ingen erfarenhet av denna produkt och den enda information tillverkaren ger är att det innehåller magnesium och några örter. Vilka örter anger dom inte.
Magnesium kan ha en lugnande effekt men innan man ger magnesium bör man kontrollera hur mycket magnesium det redan finns i foderstaten. Finns det gott om magnesium i foderstaten hjälper det inte att ge mer. Att ge mer av någonting i fodersammanhang är nästan aldrig bättre bara sämre. Skulle det vara brist på magnesium i foderstaten så blir det mycket billigare att ge ett rent magnesiumtillskott, t.ex. magnesiumoxid, istället för att köpa denna produkt.
Sen finns det andra ämnen man kan prova som brukar ha en lugnande effekt, t.ex. vitamin B1, B6 samt aminosyran tryptofan.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.