Erfarenhet av fissur i karpalben

Jackies

Trådstartare
Min häst fick för några veckor sedan diagnosen stressfissur i karpalben. Överbelastad. Boxvila 24 h, sen hage som vanligt och skritt i en månad, sen sätta igång och se hur hon rör sig och ifall det behövs återbesök. Behandlad i knäet med tuppkam och metacam 8 dagar.

Nu börjar jag fundera lite när jag läst runt och märker att andra som fått fissur-diagnoser har fått hästen utdömd direkt, hästen har hängt i vagga, boxvila 8 månader osv. Och är rädd att min häst har fått helt fel behandling....

Har någon annan erfarenhet av detta?

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
422
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 988
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt