erbjudande om foderhäst?? (lite långt)

M

minikaninen

Hej
Är medryttare på en jättehärlig nordsvensk dam. Förövrigt bara jag som rider henne, ägaren hinner inte.
Blev för två veckor sedan tillfrågad via telefon en morgon om jag ville ta henne på foder. Oj det hade jag inte väntat mig men tackade JA! Det lät som om det var lite bråttom.
Så jag började ju ringa runt o kolla stallplats samma dag. Fick efter ett par dagar nys om en plats där jag vill stalla henne, perfekt ställe ska tilläggas. Stallägaren där lovade att hålla platsen till 28/2.
Men nu till problemet, ägaren har en häst till, lite äldre med sviter från en benskada, kan ej komma upp i full ridbarhet men duger för lättare ridning i skogen. Henne har hon ingen som kan ta hand om så då vill hon inte lämna ut "min" häst till mig för då blir den andra själv.
Ska jag mocka åt en kan jag lika gärna mocka åt två, säger hon?
Varför skulle hon då lämna ut dem till att börja med, har ju mockat hela vintern hittills? Jag förstår inte?!?!?! Håller på att bli tokig.

Vad göra, känner mig snuvad på konfekten.?

Sv: erbjudande om foderhäst?? (lite långt)

sa ägaren något om att du fick flytta hästen när du fick henne på foder, har något kontrakt skrivits ännu?

Nej kontakt har inte skrivits, det är sant. men det var tydligt att hon ville ha hästen flyttad då. nu vet jag inte vad hon vill längre.
Sist prata hon om att jag kunde ta henne till hösten, då sa jag att jag inget kunde lova, jag vet inte hur mitt liv ser ut då. Hon fråga dessutom om jag kunde ha henne på foder om hon stod kvar. Men jag skulle inte stalla in min häst i det stallet och tror inte att jag får bestämma allt om foder osv om hon står kvar

men säg att du tar henne på foder om du får flytta henne.. och ta upp en diskussion om kontrakt.. det finns färdiga kontrakt att köpa, och man kan juh göra själv också.. (eller så köper du ett och skriver av på datorn, modifierar efter hur ni vill ha det och skriver ut.. )

är det bara 2 hästar som står i det stallet där hon står nu? dvs bara "din foderhäst" och promenadhästen?

fråga också om du får flytta din foderhäst om du hittar en fodervärd åt promenadhästen, och sätt ut en annons..

problemet ligger ju hos ägaren nu.. för man kan ju, som du säger, inte veta hur livet ser ut om 6 månader för dig..

Det är bara dem två, hemma hos ägaren, så det är ju jättejobbigt för dem....
Har sagt nej till att ta henne på foder där.
Får fråga om jag kan ordna åt promenadhästen.
tack för snabbt svar, känns lite bättre nu

Liknande trådar

Hästmänniskan jag behöver lite råd. Jag har en häst jag har haft på foder i nästan två år, men för ca ett hal år sedan va jag tvungen att lämna...
Svar
16
· Visningar
1 708
Senast: Hyacinth
·
Hästmänniskan Jag rider en häst 1 dag/veckan sedan ca 1 år tillbaka. Jag älskar den hästen, hon är helt underbar, det var kärlek vid första...
2
Svar
21
· Visningar
3 736
Senast: spinxx
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 147
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall med för tillfället två hästar. En är min unghäst och den andra är en 16 års gammal travare (fast han startade...
Svar
11
· Visningar
1 729
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama