Eran tävlingssäsong-07!

Sv: Eran tävlingssäsong-07!

knapplån.

Ändrade planer. blir inget tävlande för min del.

Naggur ska lånas ut på foder. kanske fodervärden vill tävla nått=)

Men då blir de förmodligen vallfari lätta höst ändå.

Jag hoppas på att kunna tävla öppen klass på Vallfari Öppen i juni!
Det blir första gången och så glömde jag ju nämna att jag vill åka och titta på SM i Norrköping i juli.
Jag har varit där förut och kollat på SM, för ungefär femton år sedan.

Nu är min plan mer planerad! Så därför tar jag mig friheten att lägga in den nya, mer verklighetsbaserade :)
April: Får se om det blir någon bara för att komma ut lite, har inte kollat riktigt vad som finns då :p
Maj: 12-13 Lag-SM uttagning.
Juni: 2-3 Gyda vår
16-17 Forsen och Eddas junitävling
Juli: Publik på SM, inget tävlande
Augusti: 11-12 Gnyfaris öppna KM (kanske)
(24-)25-26 Gyda augusti eller Lag-SM

Längre än så har jag inte planerat nåt. Någon mer som ska va med på region mitts uttagning till lag-sm? :bump:

Jag och min dotter har precis köpt vår älskling och ser fram emot en del träning innan vi kommer att visa oss på tävlingsbanorna, även om vi båda hoppas kunna komma dit.

Har ni tips och förslag på vad som kan vara bra att börja med när det gäller tävling? inget specifikt ställe, utan mer nivå/innehåll. Finns det tävlingar för gamla "tanter" som mig (40 år)?!?:angel:

Vi har en 4 gångare med bra skritt, trav och bra galopp om han får lite mer kondition - tölten måste vi arbeta fram bättre.

När jag var med på min första tävling ställde jag upp i en öppen tävling, inte så kul eftersom alla hade super-hästar och så kom jag på en.. mindre bra häst :angel:

Sen ställde jag upp i en lätt tävling och det var mycket roligare eftersom man hade "likadan" kapacitet som dom andra hästarna :)

Mitt förslag är att ställa upp på kanske någon lätt tävling för tränings skull :idea:

Lycka till :D

många klubbar brukar annordna träningstävlingar. de kan ju va bra att brja med. annars så lätt klass=)

ja ska ut på tävlings banan iår me min lilla Helgi för första gången :crazy:
men vi har inte planerat någon än =)
d ska bli kul för ja har inte tävlat på4-5 år :love: :d

*kl*
Såg att böärby ska ha kval på påskafton. Självklart ska jag åka på den! Närmsta tävlingen i år.. Tar bara 45min dit! :bump:
Ska tävla F2 och T2. Första tävlingen iår. Ngn mer som ska dit?

Ja vill osså svara på såna här trådar...
a005.gif

*kl*
Såg att böärby ska ha kval på påskafton. Självklart ska jag åka på den! Närmsta tävlingen i år.. Tar bara 45min dit! :bump:
Ska tävla F2 och T2. Första tävlingen iår. Ngn mer som ska dit?
Jag ska dit och rida Femgång med Ási, första kvalet för hans del och första tävlingen för iår :)

Härligt! Då ses vi där då...
Första tävlingen för oss oxå...
Skönt att tävla på "hemmaplan" för engångs skull!!

tror förresten att jag stod parkerad brevid dig på Geadinga på Finsta....

Ska precis börja tävla mitt 8- åriga sto. hon har inte så mkt kapacitet och framförallt jag har inte så mkt kapacitet men så här ser dagsläger ut:
April:Framtids prova-på, Framtids vårtävling
sen har jag inte så mkt planerat. Om det går bra för oss så satsar vi på uttagningen till lag-sm. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 742
Senast: tuaphua
·
Hoppning Då jag har en unghäst igen så vill jag gärna ut på lite P&J innan det är dax för riktigt tävling. Så vad passar då bättre än en lista...
Svar
19
· Visningar
1 849
Senast: Nightwish
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Nedan har jag försökt samla de viktigaste (tekniska) händelserna under 20 år: 14 maj 1996: Sidorna görs tillgängliga på internet. 10...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: Gunnar
·
Avel Skriv in ditt sto på beräknad datum med namn, stam och vilken hingst hon är dräktig med. Februari Mars April Maj...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 848
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar