Vira
Trådstartare
Vilka har varit era största läsupplevelser? Nu tänker jag inte på böckerna som "bara" var superbra, roliga och intressanta, utan på böckerna som tog andan ur er och gjorde allt annat som pågick i livet oviktigt. Som fick er att skratta och gråta och sitta på helspänn, som gjorde att det var värt att stanna uppe halva natten eftersom det i vilket fall var omöjligt att sova innan boken tog slut, som bitvis var så bra att ni inte riktigt stod ut med det. Som måste läsas om så fort man har läst färdigt den första gången.
Det kan men behöver inte vara synonymt med favoritboken (Liftarens guide till galaxen med Douglas Adams till exempel kvalar in på min favoritlista, men den var ändå inte medryckande på det här sättet). Det behöver inte heller vara böcker som ni tycker är bra idag. Jag antar att det inte är alla som har upplevt den här känslan med en bok, men ni som har det, vilka böcker har det varit?
Det kan men behöver inte vara synonymt med favoritboken (Liftarens guide till galaxen med Douglas Adams till exempel kvalar in på min favoritlista, men den var ändå inte medryckande på det här sättet). Det behöver inte heller vara böcker som ni tycker är bra idag. Jag antar att det inte är alla som har upplevt den här känslan med en bok, men ni som har det, vilka böcker har det varit?