Era senaste bilder - western

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste bilder - western

Vilka härliga bilder, lika fina som vanligt! Och grattis till rosetten! :)

Jag och Liona testade engelsk sadel!

24152899.jpg

Hunter under saddle nästa!?? :rofl::idea::banana:

Vad roade ni ser ut båda två :rofl: :D ;)

Jag rider mycket i engelsk sadel álá westernstyle för min balans skull... Rider jag för länge i wsadel sitter jag som en säck potatis efter ett par veckor... :crazy:

Jag tävlade engelsk ridklass i somras med pållen också... Vi kom trea av nio startande :banana:

22473328.jpg

här är de senaste på oss, från våran första tävling.
ErikaochChiliPaintchampionatet.jpg

ErikaochChiliPaintchampionatet2.jpg

ursäktar mig för att vi inte ställde upp ordentligt, både jag och pållan hade tröttnat på att stå still ;):D

Lilla skruttepluttan, stora damen nu!! (tjaeee, allt är ju relativt)...:angel:

Hur gick tävlingen då??

Ps!! Jag har köpt en dalmantiner!!

Ja hon har blivit häst nu! :laugh:
hehe, jo det är ju relativt förstås om man jämför med luna :D Vad är hon nu i mankhöjd? 2 meter? ;)

Tävlingen gick bra, två fjärdeplaceringar och en första och en andraplacering :)

haha! det ante mig! Det tror jag passar er fint!
Är det en valp eller en vuxen hund? tik eller hane?

Lägger in ett par på "Bus" i stallet. Har tyvärr inga rid el utebilder som westernhäst. Än så länge kan vi bara grunderna och har precis valt att vi ska satsa på western. Går allt som det är tänkt så kanske man kommer ut på tävlingsbanorna sedan.

Hon är tyvärr inte fotogenisk :crazy:
24273796.jpg

24273794.jpg

24273793.jpg

Jag har nya bilder på Rico som landar i Amsterdam idag, och kommer till mig på fredag kväll eller lördag morgon!

Dom togs dagen innan han åkte till flyget, på Nedpoint. Han är 7 månader nu.
24279095.jpg

24279094.jpg

åh vad roligt att han kommer hem så snart! :laugh:
Han kommer att bli så snygg! och han har ett så himla vackert huvud! :love:

*hugger en knapp*
23718577.jpg

22207178.jpg

22207169.jpg

22207167.jpg

My Serena, blev ju svensk mästarinna i reining sommar, ägs av NC men ibland snyltar jag henne ;D

21613980.jpg

21613978.jpg

Whizzl Stop, -01 och en väääldigt speciell dam, men kan dock vara helt sjukt fin när man väl kommer på henne.

/ Jeanette

PS. Bortse från den för små sadeln på dom första bilderna, är min sadel på dom andra bilderna men den ligger tyvärr inte nå bra på Serena, med mina extremt långa ben räcker inte en 15.5" sadel till. Så sitsen är somsagt inte på topp på dom bilder med Serena (den mörkbruna sadeln)

Ja hon har blivit häst nu! :laugh:
hehe, jo det är ju relativt förstås om man jämför med luna :D Vad är hon nu i mankhöjd? 2 meter? ;)

Tävlingen gick bra, två fjärdeplaceringar och en första och en andraplacering :)

haha! det ante mig! Det tror jag passar er fint!
Är det en valp eller en vuxen hund? tik eller hane?

Har hon växt över till häst i mkh?

Tja....Lilla Luna är bara 185 i mkh ännu, men hon växer så det knakar! Inte för att jag kan mycke om western men skulle jag göra en slidestop eller vad det heter, så skulle jag nog behöva ett ridhus på 190 meter:eek:.. Sedan hade de nog fått lägga igen spåren med grävmaskin!!:eek:

Ettårig tjej! Snart blir här 101 dalmatiner.....:love:

Dags för Buke-comeback! Jag har varit borta väldigt länge nu känns det som. Nån månad eller två.
Har i princip slutat rida, men har plåtat hästarna iaf.

Nya från idag:

Från 6/10:

Gött att ni är tillbaka!:laugh: Hon är ju så fin lilla tjejen:love:
Vad fin bild nr 2 var! :)

varför har du slutat rida? Har det hänt nåt?

Jag har inte haft lust att rida på flera år egentligen, önskar att jag kunde hitta tillbaka till det intresset jag hade förut. Men nu pluggar jag och har nästan ingen tid över heller :crazy:
Om jag inte hittar fodervärd till valacken nu så ska jag försöka komma igång med ridningen igen, och kanske gå på lite clinicar i vinter/vår.
Och snart är det ju dags för inridning (nåja, det är väl nästan ett år kvar) :)

En liten busbild på min galna häst :D

Rumpan:

Lite OT :angel: Vad tycker ni, ska jag klippa valackens man kort?

Jättehärliga bilder!;)

Här kommer ett par på Busen, 5mån och 2v på bilderna, 6 mån på måndag.:)
1.jpg

12.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: MML
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 039
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka