era sadlar?

A

Amia

Hur ser de ut? hittar inegn bild på den sadeln som jag rider en häst i

Vilken ruskigt söt häst! men en bomlös passar rätt bra till stt rida distansritt i då? Jag planerar att börja med distans men har bara en dressyrsadel... inte ens en hopp... *s*

En dressyrsadel går utmärkt att rida distans i om den passar häst och ryttare. Hoppsadel är oftast sämre eftersom man har sämre sits i en sådan. Det gäller att spara energi och sitta bekvämt.
// Linda

Tack. :bow: :bow:

Ja, bomlös lämpar sig utmärkt för distans och längre ritter i allmänhet. Med vanlig engelsk bomsadel fick ofta min häst ont i ryggen efter tävlingar, för att inte tala om hur stel jag kunde vara. :p
Det existerar inte längre för våran del. :)

Där håller inte jag med men..
Rida en distanstävling i dressyrsadel skulle vara pest, men in hoppsadel, ja tack. ;)

Men gissar att det beror på vad man har för dressyr resp. hoppsadel och hur man trivs med dom.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
795
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 973
Senast: super
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
712
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 515
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar