Sv: Era planer för året!
Måla ena gavlen på ladugården/stallet. Låta pappa kolla tegelpannorna på ladugården och reparera en mycket sliten front (ligger i hans planering också)
Anlita någon att rensa upp marken och schakta bort utanför ligghallen.
Anlita samme "någon" att fixa uppfartsvägen som är gropig och behöver lite mer väggrus. Båda detaljer skulle han gjort i somras men det blev inte av och jag kan inte riktigt med att pressa eftersom det är en bekant som lovat att göra jobbet gratis (eftersom jag är så snäll att jag skänker honom hästgödsel när jag mockat och skänker honom matjorden som han ska schakta undan).
Kanske byta tak på stugan? Inte så bråttom utan kan vänta några år till om det är så.
Låta pappa kapa lite mer ved som jag har liggande i tremeterslängder.
Låta pappa fortsätta titta efter ett kök att installera i mitt uthus och fixa enkelt avlopp och eventuellt sommarvatten till det uthuset.
Låta pappa gräva ner ledning för sommarvatten i kopp i en av sommarhagarna?
Här är det mycket som andra ska göra, själv blir jag väl stående med lite målarfärg, förhoppningsvis inte i pappas skylift utan hinner gå på gaveln med stege innan dess. Det är högt och vingligt med skylift...
jo just det. Låna traktor av grannen för att få pappas skylift på plats.
Bortskämd?
Inte alls
40-åring som tack vare min duktige och hjälpsamme far har kunnat förverkliga drömmen att bo på landet!
Kanske bygga en ligghall till en annan hage, om jag först får även den matjorden bortschaktad och då grusar upp området i stället. Kunde vara praktiskt att kunna ha utegång av fler hästar senare och då spara mockning under höst och vår.