Era godaste snittar?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Zpunk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 678

Zpunk

Trådstartare
Tänkte bjuda på snittar inom snar framtid och önskar lite inspiration, så vilka är era godaste snittar?

Rostad långfranska med Tonfisk röra. (En eller två burkar tonfisk i vatten/olja, majo, lite citronsaft, salt och vit peppar, kan även läggas till en liten klick sweet chili sås eller tomat pure för färgen/smakens skuld. Man kan även ha i lite finhackade hårdkokta ägg för ytterligare smak variation)

Till midsommar gjorde jag en röra på, hackade kokta ägg, hackad rödlök, crème fraiche, najad lax strimlad (funkar antagligen lika bra med gravad eller kallrökt) och lite röd rom. Lite salt och peppar och sen bre ut på tunnbröd, rulla ihop och låta ligga en stund i kylen. Sen skar jag upp dem i lagom stor bitar. Gick åt som smör i solsken. :)

Liknande trådar

Mat Tänkte gå på Afternoon Tea för första gången och vill gärna ha tips på trevliga och goda ställen. Det får gärna kännas lite lyxigt och...
Svar
18
· Visningar
793
Senast: Görel
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
724
Mat Vad har ni för förslag på goda, snabba och enkla (hyfsat billiga) kycklinggrytor :) ? Måste handla middagsmat till ikväll och vill äta... 2
Svar
23
· Visningar
826
Senast: hastflicka
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 070
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31