* Era FINASTE schabrak!! *

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MHphoto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 20 200
Sv: * Era FINASTE schabrak!! *

Finns ju ett brunt med orange kant som passar perfekt till skydden! Men du kanske ville ha helt i orange?

Lila schabrak skulle nog inte passa min fux:-)

Gaahhh!!! Har sagt det 1000 ggr och säger det igen... Det snyggaste man kan ha på en fux är LILA :love:

Bara sätta igång å plocka på sig massa lila till fuxen ;)

Förlåt för trådkap :o

KL

Mitt favoritschabrak, har även luva men användes inte vid detta tillfälle:
(Silvergrått Schockemöhle)

Senast ändrad:

Det måste jag nog ha bildbevis på innan jag kan övertygas:P

Lila.jpg

En photoshoppad bild men det är lila på fux iaf :)

MMMMMMMMM fick 8 schabrak för en liten liten stund sedan. :love:
28204_399696460717_647330717_4752943_6928784_n.jpg

*kl*

Det här är mitt favoritschabrak - jättebra passform och lite tjockare...

dsc_4206_72942720.jpg

Nu hoppas jag bara hitta en ny häst snart så att jag kan använda det igen också...

Vad heter de schabrak som är lite längre över ryggen. Ska ha under westernsadeln o över sadel padden :)
Tips?

Tack:)
tror HG schabraket kostade runt 450 kr om jag inte minns fel...kan tyvärr inte skriva ut var jag köpt det då man inte får göra det här.
ang Equipe schabraket, guld är alltid snyggt, men vinrött på en fux? njaee

Ojoj har ett par stycken som är riktiga favoriter av olika anledningar.

Ett orange med brun kant från BR, favorit mest för att vi är så snygga när vi är på dressyrtävling med det. :D(skulle passa jättebra med skydden från Hööks, var jättenära att köpa dom häromdan)

Ett ljusblått från eskadron. Så jäkla bra passform, vissa blir ju lite sladdriga efter ett par tvättar men inte detta, börjar bli lite nopprigt nu, men används flitigt.

Ett mörkblått från Globus, egentligen inte så mycket för schabraket, vi pimpade det lite och sydde på en mässingsgreja (en sån shirehästar har på sina selar och sånt) vilket gjorde att ett vanligt mörkblått fick lite mer liv och blev supersnyggt.

Ett lila med gula detaljer från Tattini. Bra passform och ser sportigt ut. KAn man inte vara sportig ska man se sportig ut, gäller på tinkergossen i hoppning. :p

Har tyvärr inga bilder just nu...

Idag åkte jag till Posten och hämtade det här, så för tillfället ligger det på första plats! :love:
IMG_6672.jpg

Annars har jag ett Mias med rakt hörn som jag bara älskar och ett silvergrått Schockemöhle som är jätte härligt :)

Mitt drömschabrak för tillfället var ett jag var superduper nära att köpa, tills jag insåg att det bara fanns i pony size. Ett orange eskadron schabrak (ja, jag har snöat in på den färgen) med brun kant. SUpersnyggt, men eftersom jag behöver full blev det ett från BR istället, också snyggt men eskadron är eskadron. Någon som vet var man kan få tag i ett?

halvt kl

Man kan ju faktiskt fynda till sig det mesta genom begagnatmarknaden. Jag har INTE en stor plånbok men vill lägga pengar på saker som håller så jag letar helt enkelt fynd. Oftast är det inte så himla billigt, men nu och då dyker det upp riktiga guldkorn!

Jag har tre mer eller mindre sprillans (ett helt oanvänt, ett använt nån gång och ett använt ett antal gånger och sedan tvättat) nya Equilineschabrak som jag betalat 300 kr styck för, alltså lika mycket som H**ks lite dyrare varianter. Helt OK, särskilt som Equiline verkar ha en otrolig hållbarhet! Passar mig som fattig student utmärkt, då behöver jag ju inte köpa nytt stup i kvarten. Snygga som attans är de också.
För mina fyra schabrak från Mias har jag betalat 0 kr, 34 kr, 70 kr samt 72 kr. Håller i en evighet de också! :)

Skulle dock aldrig betala över 400 kr för ett schabrak, inte en chans. Jag tror att en del (inte alla...) köper sånna saker för att fylla ett tomrum. Inget fel med det nödvändigtvis, men jag blir så ledsen när jag ser unga tjejer (för det är ju mest tjejer på lägre nivå) som har "allt" i utrustningsväg men som inte skulle komma runt en 90 cm-bana om deras liv hängde på det. Särskilt tråkigt är det när man vet att samma häst gått Breeders eller dyl med annan ryttare. Det måste kännas hemskt att ha så fina förutsättningar men lik förbannat misslyckas.

Jaja, helt off topic och rätt flummigt. Men sådan är min syn på saken! :)

Delvis KL, Jag har aldrig förstått konceptet i att köpa schabrak för 600kr. Snack om att materialknarka i onödan..

Vissa kanske använder det som förbrukningsvara medans andra vill ha sina finschabrak som man är rädd om? :p

Jag har två "finschabrak". Ett från Fortis Et Liber som jag är jättenöjd med i blå sammet med bling och snibb som dom kallar det, alltså bakre kanten välvd bakåt som en spets.
Ett specialbeställt (handsytt efter önskemål) med likadan kant, rött med gult kantband. Det röda var tyvärr lite litet för sadeln, därav att vi ville ha ett till finschabrak.
Dom används bara när vi åker bort på träning eller allmänt vill vara extra fina och tvättas för hand.

Sen får man ju tänka på att schabraken till udda sadlar oftast är dyrare. Till dom spanska t ex. Ett "vanligt" men med lite annorlunda form för att passa akademiska sadlar går på ca 400:-. Klart dom lite mer ovanliga och extra snygga kostar mer då.

Liknande trådar

Utrustning En ny häst är på intågande, och till denna kommer en helt ny utrustning köpas då jag inte vill använda min gamla hästs grejer, de är... 2
Svar
24
· Visningar
2 960
Senast: SaraB
·
M
Utrustning Behöver ett par nya helskodda ridbyxor, och då jag är matchningfreak vill jag ha ett par som matchar hästens utrustning :bump...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: popeye
·
L
Utrustning Halloj alla Bukare.... Jag har just nu beställt massa fina saker till mig och min häst.... Ett Rhino Plus stable grönt och...
Svar
19
· Visningar
1 142
Senast: Notorius
·
Utrustning Jag håller på och säljer ut lite begagnad utrustning som inte använs längre i hopp om att få in lite pengar att handla Nya grejer för på...
Svar
5
· Visningar
1 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka