Equiwinner från UK till HS häst någon som provat?

Fredrika B

Trådstartare
Ännu ett desperat försök att hjälpa min HSS häst att bli ridbar igen har jag beställt svindyra plåster sk equiwinner som skulle kunna hjälpa hästar med headshaking syndrome. Någon som provat??? Vore kanon om någon ville delge det med mig isf.

Griper efter halmstrån här men HSS är verkligen sjukdomen från helvetet, urrs urrs urrs vad ledsen är jag!

Sv: Equiwinner från UK till HS häst någon som provat?

Spännande, vad är det för plåster och vad innehåller de? Vad du provat med annars?

Sv: Equiwinner från UK till HS häst någon som provat?

I ärlighetens namn får jag säga att jag inte är så insatt i vad de innehåller. Fick nys om preparaten i en annan diskutionstråd där det fanns flera HSS hästar som blivit helt symtomfria efter behandlingen. Behandlingstiden är 10 dagar, då ett plåster sitter i 24 tim och sedan byts ut, skall sättas på en stor muskel. Vet att de låter hum bum, men jag kan inte låta bli att hoppas på att detta blir vår räddning.

Tidigare har jag provat nät, ta bort socker, mask och "glasögon", antihistamin, vet har kollat luftvägar och tänder förståss och annat smått och gott=) Inget resultat! Hon är inte riden sedan olyckan i våras (vi gick runt pga hennes skakningar). Nu står jag villrådig då försäkringsbolagen inte ersätter fler undersökningar och behandlingar...

Tråkigt att du inte hört talas om dem tidigare, låter ju inte speciellt bra men hoppas ändå. Tack för länkarna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka