Equiterapeut utbildning

Ellyne

Trådstartare
Nån som vet om det finns nån utbildning (typ KY/kostnadsfri) till equiterapeut? Dem hade väl precis lagt ner nån i katrineholm eller var det nu var?
Ni som är equiterapeuter, var är ni utbildade?

Sv: Equiterapeut utbildning

Den finns inte längre som KY utbildning men om jag inte missuppfattat totalt så fortsätter utbildningen för dem som har råd att själva betala för den.

Är du säker på att den är nerlagd? :confused:
Står väll inget om den på HTU ? (www.htu.nu)

Min syo i skolan (har dock gått ut nu) sa det. Sen så läste jag det i nån nättidning också. Dem hade inte tillräckligt bra kursplan eller nåt sånt... Få se... (kollar runt på nätet) Här!

arkiv.php

Den finns inte längre som KY utbildning men om jag inte missuppfattat totalt så fortsätter utbildningen för dem som har råd att själva betala för den.

Det stämmer!

Och det finns ingen annan utbildning som kan jämföras med denna utbildning.
Man måste gå fler olika kurser för att få de bitar som ingår i Equiterapin.

*knapplån*

Någon som vet varför HTU inte är CSN-berättigad?

Skriver ett inlägg för att ha koll på tråden! :)
Är också nyfiken på detta.

*KL*
160.000kr + moms kan ju låta dyrt, men hur många är det inte som läser på universitet och har studieskulder på en bra bit över angivna summa? Man borde ju kunna få pengarna som ett vanligt lån på banken och amortera av. Tycker inte att det var så hiskligt dyrt för en 5 terminer lång utbildning.

Senast ändrad av en moderator:

fast man måste ju ta ett högre lån än så eftersom man måste ha nåt att leva av undertiden....

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 318
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
769
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama