Equiterapeut-nåt att bli?!

Linda_77

Trådstartare
Yippiee!!

Jag har blivit antagen till Equiterapeut-utbildningen :banana: . Nu har knäna börjat skaka och ångesten komma krypande. Är detta något man vågar satsa på??

Min nuvarande situation: Välavlönat fast arbete sedan snart 6 år. Trivs kanonbra men saknar en utbildning. Sambo i hyrt hus 30 mil från utbildningsorten.

Planering inför hösten:Tjänstledigt, studentrum, veckopendla (pga att sambon som är snickare har så mycket jobb på hemmaplan så han inte kan flytta med).

Framtiden, till att börja med: Dra ner på timmar i mitt ordinarie jobb och prova att köra eget som ET i hästrikt område övrig tid.

Vågar jag köra på detta??? Det som oroar mig mest är studentekonomin och förhållandet. Sambon säger att vi klarar det, men vi har ju "bara"varit ihop 1 år. Dessutom får han ju ensam ta hand om våra/mina djur på veckorna.

Någon som har liknande erfarenheter?

Sv: Equiterapeut-nåt att bli?!

Nej det låter alldeles för svårstavat.
;)

En tidigare kollega till mig blev det och konstaterade, att där hon hade råd att köpa en hästgård, hade inte människor råd att anlita en equiterapeut.

Har en kompis som är det, utbildad på strömsholm för några år sen. Hon tjänar bra, har jättemkt kunder, men det är mkt resor runt om i landet. Hon har varit hoppryttare själv så hade en hel del kontakter, och det är nog ett plus. Då får man lättare "stora" kunder, dvs tävlingsstall med många hästar. Det är ju det som löner sig mest.

Jag kom inte in :cry:
När jag var på intevjuv sa han att jag skulle komma in men nu när jag rinde(hade inte fått svar) sa dom att jag nog var med på reservlistan...
Anndra året jag sökte så nu skiter jag i utbildinen och bli civilingeniör istället. Tyvär, för jag hade gärna blivit Et men vill inte vänta yttligare ett år.
*trött och besviken*

Ljus i mörkret

Vad tråkigt, men det finns ljus i mörkret. Ett välbetalt arbete kan också vara bra, om man vill hålla på med hästar. :)

jo, får försöka ställa in mig på det :(
det finns många fördlar med teknis, men jag vill ju bli Et.

Vad tråkigt att du inte kom in :crazy:. Helt säker är jag ju förstås inte, jag har inte heller fått något skriftligt besked. Däremot sa Gunilla att jag var antagen när jag ringde :bump:
Vilken dag var du där? Jag var där på lördagen...

Det börjar bli gott om ET här i landet.Det beror nog lite på var man bor,om det finns mycket kunder. I mitt område (västerås) finns det alldeles för många.

jag var också där på lördagen. Lång tjej med gulbrunt kort hår. Jättetrött så jag pratade konstant :smirk:

Jag funderar på att söka nästa år om det inte blir Hippologen. verkar vara ett yrke inom ridsporten som faktiskt går att leva på som dessutom är kul!

Personer som ar duktiga i sitt yrke kommer alltid att ha kunder. Hastindistrin vaxer hela tiden, sa jag tror inte att det kommer att bli stor arbetsbrist, men visst har allting sina upp och nedgangar.

Sedan har du ju faktiskt ingenting at forlora egentligen. Kanner du efter en tid att det inte alls var vad du hade tankt dej, sa kan du ju faktiskt avbryta utbildningen och borja jobba pa ditt nuvarande jobb igen. Samma sak om du kanner att du inte kan leva utan din sambo under veckorna!!

Testa i alla fall...och funkar det int sa kan du ju alltid sluta. Men ta chansen. Jag tror att du kommer angra dej massor om du inte foljer dina drommar.

Har en kompis som pluggar utbildningen just nu, hon är väldigt nöjd med den och jag tror säkert att hon kommer att ha en hel del jobb efteråt också (om inte annat med alla mina hästar ;) ). Som Ramona skrev, duktiga människor får alltid jobb oavsett vilket bransch de är i... Men, har du bra kontakter inom hästnäringen redan nu så är det nog ingen nackdel...

För ett antal år sedan så var det jättepopulärt att utbilda sig till hästmassör. Det kryllade av dom. Idag har jag en känsla av att många har hittat mer lönande arbeten.

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 376
Senast: Alexandra_W
·
Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 440
Senast: jari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama