Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag upplever den som väldigt trång i sätet. Annars är det en superskön sadel med massor med stöd (som jag tycker om). Bra kvalitet och bra service på equipe. det är ju inte fel att dom är grymt snygga också Det enda som är fel är att på den bruna är det fula gröna knoppar vid bakvalvet.. dom kunde ju valt en diskretare färg
Vad är det för gröna knoppar på bakvalvet?
Tycker i övrigt att de verkar supersköna, har inte suttit i en sj, men har en kompis som har en och är mkt nöjd med den!
Är det bara när sadeln som är brun som knopparna är bruna? Har inte tänkt så mkt på det faktiskt..
Hur menar du med trång i sätet? Finns det inte så mkt plats för rumpan?
Jag vet inte om jag inbillar mig att dom är trånga i sätet.. första gångerna jag satt i den var i en 16½ (def för litet för min gump) men jag tyckte att när det byttes till 17" så var den fortfarande liten.. jag tycker att edingburgen jag red i paralellt med equipen kändes större än 17" o då var den bara 16.5
Trång - fick inte plats med rumpan. (den är iof inte så liten )
Okej, men jag har pytteliten rumpa så det är nog bara till min fördel isf! Syrrans hoppsadel är 17" och i den finns det mkt plats bakom rumpan men i en dressyrsadel så vill jag gärna ha det lite "tightare".
Jo, det har den kanske. Fast den jag provade kännde jag mig ganska fast i. Men du skall inte lyssna på mig när det gäller hoppsadlar. Jag brukar nästan aldrig rida i hopp. Bara på unghästarna och när det hoppar..
Jag har ridit i den en gång, vet inte riktigt vad jag tyckte, kanske låg den inte bra på hästen men jag tyckte att det kändes som att överlivet ramlade fram och tyckte inte att knästöden var särskilt sköna heller. Men som sagt, vet inte om sadeln passade (inte min häst) och har en känsla av att den är väldigt skön när den passar både häst och ryttare!
Jag har en Equipe dressyrsadel och älskar den
Man sitter jättebra i den och knäna är fria så man inte sitter fast och min häst älskar också sadeln, han har aldrig gått så bra som efter jag köpte den. Gångarterna har blivit bättre och även formen.
Jag upplever den inte liten i sitsen, jag tycker man får stöd men ändå sitter man inte fast utan kan röra sig i den, vilket är väldigt bra när man börjar med seriebyten
Hundträning Jag har aldrig blandat ihop dom känslorna så har svårt att svara på just den biten men jag tänker att du kan ju fundera och landa lite i...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.