C

cerrox

med hur många veckors mellanrum avmaskar man med detta medlet, är det 12 veckor????

Sv: equimax

Nej, nej, nej. Det tar alla sorters bandmask och det behöver du bara göra en gång om året. Använder du Ivermektin preparat så är det 8 veckor mellan avmaskningarna under sommaren när de går på bete och använder du moxidektin medel så är det 12 veckor mellan avmaskningarna. Apoteket har jättebra information om avmaskning. Det är inte bra att avmaska för ofta eller med olika preparat hela tiden.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Sirap
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka