Equilibra...

Pansi

Trådstartare
Är det någon här som fodrar med det ?
Finns det någon info på nätet, någon länk ?
Har sökt här på forumet, men hittar ingenting, så jag tänkte be om hjälp! Har fått hem en säck equilibra, men innan jag börjar fodra med det så vill jag ha lite mer kött på benen så att säga.

Har fått berättat att det hjälper hästen att tillgodogöra sig näringen i fodret, och att man inte behöver ge mineraler och vitaminer om de äter detta ? så, någon med erfarenhet ? Fram med det bara ;)
 
Sv: Equilibra...

Lite tjatig är jag nu, men är det INGEN härinne som vet något ?

Tack Sissu !
 
Sv: Equilibra...

Du har helt rätt gällande Equilibra, det hjälper hästen att tillgodogöra sig foder, mineraler och vitaminer bättre. Vanligtvis kan hästens grovtarm tillgodogöra sig c a 60% av sitt intag, men med Equilibra ska effektiviteten öka till c a 80%. Dessutom ska den jämna ut blodsockernivån och stimulera immunförsvaret (betaglukanens förtjänst). Innehåller även jäst och havreolja (som fungerar som smörjmedel för tarmarna), samt nuklitider som skapar bra balans i tarmarnas bakterieflora.

Allt denna information har jag fått fram av skaparen av Equilibra, som har forskat på och arbetat med foder i årtioden. Anledningen var att en väninna till har blivit ÅF för Equilibra och talade så gott om den, men skeptisk som jag är var jag tvungen att kontrolla och fråga källan själv. Jag blev mycket imponerad och positivt inställt till att prova.

Dock ska man ge Equilibra ihop med hö, havre (eller annat spannmål) och betfor. Det är inte bra att fodra tillsammans med s.k. fullfoder (typ müsli och pellets) då dessa innehåller tillsatta mineraler och hästen kan då lätt få ett överskott på dessa.

Nackdelen är dock priset...

Hemsida: http://s104768845.websitehome.co.uk/sitemap/index.htm
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 524
Senast: Habina
·
Hundhälsa Cliff blev magsjuk förra veckan på torsdag. För att göra en lång historia kort, var han hos veterinären hela fredagen för understödjande...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Kivina
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp