Chlo
Trådstartare
Jag har funderingar på att köpa någon av de billigare selarna från Equilex. Efter att ha varit framförallt åskådare här på körforumet ett tag har jag sett att ni råder oss nybörjare att inte köpa en sk "skitsele". Equilex billigare selar har jag förstått är "helt okej" för en nybörjare. Min lilla ponny har en gammal läkt skada på ena benet sen han var föl, så jag är inte helt 100% säker på att han kommer att hålla för körning och därför vill jag inte köpa någon dyrare sele till att börja med.
Jo, mitt behov av sele ser ut så här:
Jag har i framtiden tänkt köpa en rockard eller om det blir en swinger. Till den vill jag ha en bröstsele.
Mitt lilla russ är 2 år i sommar så han är inte ens inkörd. Jag har tänkt använda denna sele även till att tömköra honom. Jag kommer troligtvis mest köra honom på små skogsvägar där det kan vara både backigt och ibland även lite ojämnt underlag.
De två selar jag funderar på är:
Bröstsele Hobby ponny
och Bröstsele standard ponny
http://www.equilex.se/admin/shoppen_fil.php?showSID=33
Alltså, jag ser ju att priset skiljer, så den dyrare borde vara av bäst kvalitet, men jag som nybörjare ser knappt någon skillnad på selarna. Är det någon av er som har någon aning om skillnaden och vilken av dem som skulle kunna passa mitt behov?
Tacksam för svar!
Jo, mitt behov av sele ser ut så här:
Jag har i framtiden tänkt köpa en rockard eller om det blir en swinger. Till den vill jag ha en bröstsele.
Mitt lilla russ är 2 år i sommar så han är inte ens inkörd. Jag har tänkt använda denna sele även till att tömköra honom. Jag kommer troligtvis mest köra honom på små skogsvägar där det kan vara både backigt och ibland även lite ojämnt underlag.
De två selar jag funderar på är:
Bröstsele Hobby ponny
och Bröstsele standard ponny
http://www.equilex.se/admin/shoppen_fil.php?showSID=33
Alltså, jag ser ju att priset skiljer, så den dyrare borde vara av bäst kvalitet, men jag som nybörjare ser knappt någon skillnad på selarna. Är det någon av er som har någon aning om skillnaden och vilken av dem som skulle kunna passa mitt behov?
Tacksam för svar!