Equiforage el. HorseHage

J

JeaW

Hej

Jag undrar om någon har erfarenhet av Equiforage och/eller HorseHage?
Står i valet och kvalet...

Mvh Jeanette

Sv: Equiforage el. HorseHage

Jag hade Equiforage (lusernsilage) förra säsongen, min kompis hade timotej-varianten. Båda supernöjda! Inte en enda dålig bal, lätt att hantera, bra förpackning. Tja, kan inte komma på något negativt faktiskt!

Jag ger mina Equiforage för andra säsongen nu, och som Magda sa, det är helt suveränt bra kvalitet! Fick endast kasta några få balar förra året då de skadats vid transport. Hästarna är fullkomligt galna i det, det är inte lönt att börja fodra dem med hö, då tittar de på mig som om jag vore världens största idiot! :D

Eftersom mina hästar inte går på bete (de tävlar och går därmed endast i nerbetade gräshagar med fri tillgång på hösilage) är det perfekt med de små balarna, de hinner ätas upp innan det blir mögligt. Smidigt att ta med vid transporter till tävlingarna mm.

Helt klart suveränt! :banana:

Jag har erfarenhet av båda sorterna.

Båda två är bra foder men om jag får välja föredrar jag equiforage.
Det är smakligare, mer lättförpackat och är enligt mitt tycke av bättre kvalitet.
Dessutom billigare! :bow:
Själva strået är finare än i Horsehagen och det är inte lika mycket vassa biprodukter i.
Jag tycker också att jag har haft mer "vitt socker" på mitt HH jämfört med equiforagen.
Själva balen är också mer lätt att ta kakor från också.
I HH ligger det runt hela balen vilket gör det svårt att ta tunna kakor av det.

Så mitt val blir equiforage. Har beställt det för tredje året nu till min pålle. :)

Jag lånar den här tråden lite...

Var får jag tag på detta!? Det är ingen som vill leverera till mej. :mad: Bor tre mil från Göteborg och gör inte av med större mängd än att jag vill beställa en pall åt gången.
Finns det någonstans i närheten där jag kan åka å hämta det själv?

Jag ska beställa Equiforage och bor 2 mil söder om Göteborg - så vill du passa på att beställa så kanske vi kan samordna?
Jag beställer direkt från honom som tar in Equiforage.

vad är equiforage och hur skiljer det sig från boxgrass eller hösolage i övrigt. Vad kostar det och vem säljer det?
Har aldrig hört talas om detta så det är många frågor! :confused: :)

jag har snegla på equiforage länge nu och jag funderar lite kring priset, ungefär vad kostar det per kilo? varierar det med värdena? vad betalar du och vad får du?
behöver inte vara något jätte exakt pris men på ett ungefär eller så :D

Det beror nog lite på när man beställer det. Jag var sent ute, betalar 2,50 kr + moms (då kör han hem det också)

Det blir alltså 3,13 kr/kg. Jag undrade just om det var billigare eller dyrare än HH. Satt och kollade på hemsidan igår men kunde inte hitta några priser. Jag skulle gärna jämföra men det är ingen i mitt stall som använder EF.

Jag kör med HH och är supernöjd med det. Jag betalar 2,75 kr inkl. moms. Sen tillkommer iofs frakt men det blir max. 15 öre/kg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Står i valet och kvalet att gå över till fryst färskfoder. Detta innebär ju lite utmaningar vid resor eller pensionatvisstelser. Tyvärr...
2
Svar
23
· Visningar
1 709
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar