Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är nöjd. Jag köpte in mig på en kompis utrustning som stark skeptiker men blev lite mindblown över skillnaden den gjorde och jag märkte skillnad bara på ett par veckor. Jag har islandshäst och där blir effekten kanske tydligare om man, som jag, har en femgångare som kämpar lite med galoppen, men det var verkligen slående. Som baseline är jag skeptisk till ny och "magisk" utrustning och annat mumbo-jumbo men i det här fallet fick jag motvilligt se mig överbevisad. Jag har använt det i longering, tömkörning och löslongering. Kan inte uttala mig om kopiorna.
Jag har också en stark femgångare med dålig galopp. Dessutom en svag länd på det. Försöker rida så bra jag kan Men länden är svår att muskla på henne.
Tror equiband kan vara en bra investering till henne.
Gick in på hemsidan och 2900:- känns… jävligt dyrt. Sen skulle man köpa till nån extragrej för 149kr för att få tillgång till tips osv. Kanske var det nån app. Läste inte så noga.
Jag har lyssnat på equipodden igår och fattar varför man ska ha orginalet i stället för en kopia. Ska bara ta mig råd. Ser magert ut på begagnatmarknaden.
Jag har lyssnat på equipodden igår och fattar varför man ska ha orginalet i stället för en kopia. Ska bara ta mig råd. Ser magert ut på begagnatmarknaden.
Det är avsnitt #115Vad hette avsnittet. Skulle vilja lyssna på just detta Avsnitt men kan inte hitta det.
Jag har också en stark femgångare med dålig galopp. Dessutom en svag länd på det. Försöker rida så bra jag kan Men länden är svår att muskla på henne.
Tror equiband kan vara en bra investering till henne.
Gick in på hemsidan och 2900:- känns… jävligt dyrt. Sen skulle man köpa till nån extragrej för 149kr för att få tillgång till tips osv. Kanske var det nån app. Läste inte så noga.
Problemet är för det hade jag gärna gjort är att man kan ju inte köpa banden till den lösa om man inte köpt hela kittet från början och kan bevisa det. Lite tråkigt faktiskt för schabrak det har man ju i mängder och kan sy. Så därför låter jag helt enkelt bli att köpa det blir för dyrt, för banden är ju det viktiga inte själva schabraket.
Jag har till min femgångare och märker en enorm skillnad.Jag går och velar om jag ska införskaffa equiband till hästarna.
Anledningen till att jag velar är priset. Finns kopior men det ska inte alls vara samma sak har jag förstått.
Ni som har dem, är ni nöjda? Hur jobbar ni med dem?
Jag resonerar som du. Har en kopia (bungeeband) som också påstås vara framtagen av veterinärer. Har också laddat ner appen och tycker den ger några bra tips, den ska också uppdateras när som helst med fler övningar så jag hoppas den blir bättre. Men ska man vara riktigt snål så ska man enbart satsa på appen, för ingen utrustning i världens ersätter rätt utbildning.Och för mig blev det inte mycket skillnad i att höra podden faktiskt. Som att köpa en dyson air wrap för 5.000:- eller en mindre dyr för ca 500:-. Man kanske inte får exakt samma kvalitet men man får kanske hälften för 1/5 av priset. Det kanske duger till mig och mina hästar som är friska. Som den avvägning som man alltid gör och har i bakhuvudet.
Om den verkar bra och man har mycket användning av grejjerna så kan man investera i en dyrare som är bättre och håller längre.
Man får inte glömma att det är återförsäljaren av originalet som är berättaren/säljaren. Och originalet vill givetvis få pengarna tillbaka för utvecklingsarbetet.
Att bandens vikt och millimeter skulle spela någon enorm skillnad finns det, som hon själv sa, inga bevis på utan det är tillverkarens egna preferenser.
Jag menar alltså inte att kopiorna nödvändigtvis är lika bra men är tillräckligt bra.
Varför är ”klibbet” viktigt?Jag har använt en kompis original. Det fungerade, för bra faktiskt. Min häst blev halt av det. Men det var ändå bra för det hjälpte mig att pinpointa hans "ojämnhet" som funnits till och från som ingen veterinär kunnat lokalisera. Det visade sig sitta i psoas, en av muskelgrupperna som aktiveras av Equiband. Efter detta har jag kunnat rehabilitera psoas effektivt, dock utan Equiband.
Funderar på att introducera band så smått igen och i så fall köpa eget från Bungeeband som går att sy på eget schabrak. Bungeebands grundare hävdar att hennes är originalet för övrigt.
Det viktiga är att bandet "klibbar" mot pälsen så typ täckesgjord eller Catagos variant med ludd missar målet.