Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stadigt bomullsschabrak och 4 band. Ingen instruktion, den köper du separat eller får övningar via din equiterapeut/motsv. Forskning och utveckling av produkt.Det är precis det där jag menar: Hur mycket luft betalar jag för på Equiband?
Jag tror på konceptet, som komplement, men är tveksam till att betala nästan 3000kr för det…
Jag är faktiskt väldigt sugen på catagos version för att dels komma åt den värmande effekten för ryggen Får se när plånboken tillåter.Är det någon som provat både Equiband och den nya kopian från Catago och kan ge ett utlåtande? Är nyfiken på vad som skiljer de åt förutom priset.
Nu har jag inte provat Catagos men bara genom att se att de har pälsfodrat banden visar ju att de skjuter över målet. Så klart för de inte sno equibands idé med materialet men ändå, poängen är ju att göra hästen medveten om sin kropp, inte få till nån styrketräning för att jobba mot banden.Är det någon som provat både Equiband och den nya kopian från Catago och kan ge ett utlåtande? Är nyfiken på vad som skiljer de åt förutom priset.
Det är ju märkligt att dom satt pälsfodring över gummibanden iom att dom då tar bort den tänkta effekten dvs att gummit ska klibba lite mot huden. Dock så gick ju fodret att ta bort.. Hur som så har jag provat både den riktiga och så har jag en hemmagjord variant och jag ska erkänna att jag inte märkte ngn större skillnad. Nu hade ju jag gått in för att hitta ett gummiband som var så likt originalet som möjligt så det kan ju ha med saken att göra. Skulle vara intressant att klämma och känna på Catago varianten!Är det någon som provat både Equiband och den nya kopian från Catago och kan ge ett utlåtande? Är nyfiken på vad som skiljer de åt förutom priset.
Kolla även Bungee-Band - gummibandskit du själv kan sy på valfritt schabrak.
Jag har köpt lösa Bungee Band (och fästen) och sytt på ett Back on Track schabrak. Tycker att jag får bra effekt av banden, hästen blir mer balanserad och självbärig och arbetar mer med magmusklerna. Har inte provat att rida med det än, utan endast tömkört.
Har inte provat Equiband, så kan inte jämföra, men prisskillnaden blir ju väldigt stor när man dessutom bara köper banden…
Jag lånar ett equiband av en kompis och är mycket nöjd men ja, dyrt är det.
Jag blir så trött när folk avfärdar equiband för något billigare utan att bry sig om att läsa på vad det handlar om. Det handlar inte om att knyta fast bakbenen på hästen med ett band, det är klibbigheten i bandet som är hela grejen. När bandet klibbar mot hud/päls aktiveras muskler utan att det måste vara något högt tryck. Detta innebär att Catagos fodrade band helt missar målet som någon ovan sade och det gör också att jag misstänker att de slarvat med kvaliten på gummit också.
Jag har inte känt på bungee banden, jag gillar att det går att köpa utan schabrak, det hade varit intressant att veta om materialet liknar.
Det var inte dig jag syftade på utan de som med självsäkerhet säger att benlindor eller dylikt fungerar lika bra.För min del är det absolut inte avfärdande av equibanden, jag skulle väldigt gärna ha en uppsättning och tycker jag läst mycket bra om just dem, men det blir nog tyvärr för dyrt Så kan någon "budgetlösning" funka i alla fall nästan lika bra tänker jag att det kan få "duga" i alla fall.
Jag har köpt lösa Bungee Band (och fästen) och sytt på ett Back on Track schabrak. Tycker att jag får bra effekt av banden, hästen blir mer balanserad och självbärig och arbetar mer med magmusklerna. Har inte provat att rida med det än, utan endast tömkört.
Har inte provat Equiband, så kan inte jämföra, men prisskillnaden blir ju väldigt stor när man dessutom bara köper banden…
Nej, inte provat Bungee-Band. Bara Equi-band och en hemsnickrad version med vanliga träningsband köpta på sportaffärn.Har du provat dessa själv?
Ja precis, det var min tanke med den kombinationen + att jag hade ett BoT schabrak ”över”.Exakt samma skulle jag velat göra - för att kombinera back on tracks avslappnande egenskaper med equiband vid träning.