Equiband - erfarenheter?

jamen tack själv! Verkligen intressant! Vem kunde ens ana hur negativt all vila kunde påverka dem... :(

Juste, jag har även slängt på ponnyn boots bak för att fungera lite som "vikter" efter att ha läst det hos någon annan som rehabade sin knä-häst. :)

Vad har du för typ av boots? Bara vanliga? :)

Jag har en häst som behöver stärka överlinje och bakben. Det är ingen Quick fix för okunniga ryttare utan använd på rätt sätt ett skonsamt träningsalternativ. Korta pass i lugn skritt och trav 1-2 ggr i veckan innan ridning. Oftast löslongering. Jag tycker det är ett bra komplement. Har banden och gjort en egen vojlock.

Liknande trådar

Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Kristall10
·
Utrustning Är Fir-Tech Allroundschabrak m. Elastiska Band lika bra som Equiband Pro System?
Svar
6
· Visningar
344
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Någon som har dessa då och kan säga bu eller bä. Ännu dyrare än de förra jag kollat på men verkar riktigt bra.
Svar
16
· Visningar
1 335
Senast: Marvin
·
Anläggning Hit me 😃 med era bu eller bä vid köp av plastridå till lösdrift. Är det bäst att köpa dom dyra beslagen eller kan jag bara klämma fast...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur