Alexandra_W
Trådstartare
Någon som använt equiband - och i så fall vad tyckte ni? Bu eller bä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ett hemma att komplettera igångsättningen med. Än så länge har vi haft ett pass med rodeo
Är säkert jättebra om man inte kan rida hästen dit
Rodeo pga equibandet eller pga överenergi?
Jag har använt ett extra schabrak och täckesgjord istället då min ET tipsade om det som nästan fullgod budgetlösning.
Har du även jämfört med equiband? Jag har provat täckgjord både ensamt och i kombination med kinesiotejp och konstaterade att det var jättestor skillnad med eb, förutom att hästen dessutom blev bränd/skavd av täckgjorden.
Jag säger inte att det är fel att använda täckgjord, för ibland räcker det, men vill ändå skriva att det inte går att jämföra alls eftersom det har helt olika effekt.
Har du även jämfört med equiband? Jag har provat täckgjord både ensamt och i kombination med kinesiotejp och konstaterade att det var jättestor skillnad med eb, förutom att hästen dessutom blev bränd/skavd av täckgjorden.
Jag säger inte att det är fel att använda täckgjord, för ibland räcker det, men vill ändå skriva att det inte går att jämföra alls eftersom det har helt olika effekt.
Jag har använt ett extra schabrak och täckesgjord istället då min ET tipsade om det som nästan fullgod budgetlösning.
Bara nyfiken hur satte du täckesgjorden?
Equiband är väl ett band bakom rumpan och ett under magen om jag fattat det rätt, behövs inte två gjordar då?
Och ännu lite mer OT, fråga till er som vet Vad är det riktiga equibandet för material? Är det typ som såna träningsband för människor fast kraftigare?