I

Isislover

Är det någon av er som provat, eller använder en sådan? Har ni kanske till och med provridit och jämfört den mot Top Reiters bomlösa? Jag är sugen på bomlös sadel, men det finns ju en djungel av dem... :) Dessa två tilltalar mig mest just nu, jag har dock inte haft möjlighet att prova dem.

Sv: Eques Pad

Jag har haft båda, föredrar eques paden.
Den har mindre och mjukare knästöd än top reitern, och är uppbyggd bak...

Jag har inte privat Eques Pad, den verkar ju ha några "förbättringar" i jämförelse med Diddidynan och TopReiters bomlösa. Jag älskade min TopReiter och den enda nackdelen var att den låg lite an mot manken. Och Eques Pad ska ha högre paneler under sadeln. Försök få tag i flera sadlar att provrida i! :)

Tack för era svar! :bow:
Gnyr: Tycker du att de mjukare knästöden var en fördel eller en nackdel?

Kan tillägga att jag är lite för långbent för båda sadlarnas knästöd (anledningen till att jag inte har de kvar), och därför kändes det bättre med det mindre och mjukare...

Finns en till liknande sadel som jag tycker verkar intressant, Hilbars bomlösa. Den är lik Eques paden, men har korta knästöd. Har dock inte provat...

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 662
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: Squie
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 157
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka