EP, Ryggknas? Balansknas, växtknas??

purity_666

Trådstartare
Jag har en kattpojke som är född i maj 2007. Har haft honom sen jul.

Nu har jag sett att han då och då blir stel. Senast idag hände följande: Han hade skräp i svansen som jag tog bort, rätade väl ut/drog löst i svansen och då blev det knas. Han tappade balansen i bakbenen och svansen låg platt åt sidan. Efter det hoppade han på tre ben, lyfte på ett framben. Jag klämde o kände, böjde och masserade. Då kunde han gå på alla ben men stod och hängde med huvudet en stund + sköt rygg märkligt.

Jag har sett en annan gång att han helt plötsligt vinglar med bakbenen och svansen läggs tätt runt kroppen liksom. Han har hoppat på 3 ben förut med.

Det här håller inte i sig särskilt länge och jag har inte sett det ofta. I övrigt springer han som en tok, hoppar upp och ner på möbler. Han verkar inte ha ont under tiden, för han kurrar. Han är kontaktbar också och tittar på en om man säger hans namn, lyfter huvudet om man kliar under hakan.

HAn har inga sår eller så så jag tror inte han varit med om nån olycka (utekatt) Han har inte ont nånstans på kroppen när man klämmer o böjer. Han har öronskabb och medicinerades med spot on lösning i onsdags. Kan det ha blivit knas med balansen?

Han ska kastreras på fredag, bör jag prata med dom först o nämna det här? Några gissningar?

Jag har hans helbror också och honom har jag inte sett några såna här tendenser på. Katten är ganska liten och nätt i kroppen. Han har nyst lite några dagar o var lite torr om nosen idag, vet inte om det kna ha samband.

Det här är mina två första katter ska tilläggas också. Men några gissningar? Nu hoppade han upp i sängen så han kan ju liksom röra sig. Äter o dricker som han ska. Kurrar när man klappar, men verkar stel o kroppen. Kan se väldigt besvärligt ut inland när han ska lägga sig också.
HAr inte sett nåt konstigt i kattlådan så magen verkar ok.
 
Sv: EP, Ryggknas? Balansknas, växtknas??

Att han kurrar kan vara tecken just på att katten har ont -lite överslagshandling sas. Öronskabb kan ge konstiga symptom men det låter lite skumt.
Jag tycker det låter som någon skada på ryggen alternativt nerverna (är katten utekatt är ju risken stor att den blivit påkörd). Skulle definitivt prata med veterinär om saken omgående.
 
Sv: EP, Ryggknas? Balansknas, växtknas??

Självklart bör du prata med veterinären innan kastreringen.Ja,annars också.
 
Sv: EP, Ryggknas? Balansknas, växtknas??

USch, jag tempade o han hade feber så vi åkte akut till vetten o lilla missen blev inlagd. Är så sjukt orolig :cry:

Han hade infektion i kroppen och jättelågt värde på vita blodkroppar. Misstänkte kattpest eller liknande :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 725
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 982
Senast: Icfafn
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 766
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 853
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp