G
Galadriel
Nu börjar det bli besvärligt...
Hästen i fråga har i två av tre vita karleder någon form av mugg antar jag. Det ena benet har endast någon mindre spricka, men det andra benet är ganska ordentligt sårigt.
Jag vet inte just hur jag ska beskriva såren. Det är inte typen "blodig öppna sår" utan snarare torrt och sprucket, lite narigt och knottrigt.
Jag har försökt behandla med lite olika metoder:
* Inte röra alls = sämre
* Tvätta rent, smörja med helosan = oförändrat
* Tvätta rent, smörja med olivolja = oförändrat
* Tvätta rent, smörja med celeston = oförändrat, ev bättre någon dag.
Hästen har nu börjat visa att han har ont av skorvet, speciellt på morgonen efter att ha stått på box under natten.
Veterinären ska kontaktas på måndag, men jag tänkte ändå höra om det är någon här som kan ha förslag på vad man kan göra.
Det finns en tub Orudis i stallet, kan det vara bra för att minska smärtan?
Hästen i fråga har i två av tre vita karleder någon form av mugg antar jag. Det ena benet har endast någon mindre spricka, men det andra benet är ganska ordentligt sårigt.
Jag vet inte just hur jag ska beskriva såren. Det är inte typen "blodig öppna sår" utan snarare torrt och sprucket, lite narigt och knottrigt.
Jag har försökt behandla med lite olika metoder:
* Inte röra alls = sämre
* Tvätta rent, smörja med helosan = oförändrat
* Tvätta rent, smörja med olivolja = oförändrat
* Tvätta rent, smörja med celeston = oförändrat, ev bättre någon dag.
Hästen har nu börjat visa att han har ont av skorvet, speciellt på morgonen efter att ha stått på box under natten.
Veterinären ska kontaktas på måndag, men jag tänkte ändå höra om det är någon här som kan ha förslag på vad man kan göra.
Det finns en tub Orudis i stallet, kan det vara bra för att minska smärtan?