Engelsk nosgrimma?

Akleian

Trådstartare
Är det någon som vet ett träns med ganska bred engelsk nosgrimma? Alltså som ett kandar, fast vanligt träns.. Eller ett träns med aachennosgimma men med avtagbar både flärp och aachenrem?! Hjälp mig är ni snälla :)
 
Sv: Engelsk nosgrimma?

I Sverige verkar det dessvärre vara på gränsen till obligatoriskt med snokrem :grin:
Men kolla på utländska sidor, där är utbudet enormt om man vill ha ett träns med engelsk nosgrimma.
Annars håller jag med föregående talare om kandartipset. Det enda tråkiga är väl isåfall att kandar oftast är dyrare än vanliga träns.
 
Sv: Engelsk nosgrimma?

Gold Medal Alecto, Gold Medal Aurora och Claridge House Lifford som finns i Hööks-katalogen har breda engelska nosgrimmor men det verkar inte som att det går att ta bort flärpen till aachenremmen:confused:
 
Sv: Engelsk nosgrimma?

I Sverige verkar det dessvärre vara på gränsen till obligatoriskt med snokrem :grin:
Men kolla på utländska sidor, där är utbudet enormt om man vill ha ett träns med engelsk nosgrimma.
Annars håller jag med föregående talare om kandartipset. Det enda tråkiga är väl isåfall att kandar oftast är dyrare än vanliga träns.

Smart! Jag fattar inte varför svenskarna vill till varje pris stänga till munnen med den där snokremmen.. Tack för tipsen! :)
 
Sv: Engelsk nosgrimma?

Gold Medal Alecto, Gold Medal Aurora och Claridge House Lifford som finns i Hööks-katalogen har breda engelska nosgrimmor men det verkar inte som att det går att ta bort flärpen till aachenremmen:confused:

Precis! Visst det går att klippa bort flärpen, men det är inte säkert det blir så snyggt ;)
 
Sv: Engelsk nosgrimma?

Jag har ett med avtagbar flärp. Det går att använda som både träns och kandar.

Dålig bild med dålig skärpa.
33230115.jpg


Sen vet jag inte hur bred nosgrimma du var ute efter?
 
Sv: Engelsk nosgrimma?

Jag har ett med avtagbar flärp. Det går att använda som både träns och kandar.

Dålig bild med dålig skärpa.
33230115.jpg


Sen vet jag inte hur bred nosgrimma du var ute efter?

Precis den typen! Gärna ett nätt träns med lite bredare nosgrimma, gärna vitfodrat. Var har du köpt ditt? Vad är det för märke? :laugh:
 
Sv: Engelsk nosgrimma?

Det är ett HdR, travshoppen i min stad beställde hem det. Jag fullkomligt älskar tränset! Jättefint läder och för 800kr ingick matchande lädertyglar med inåtvända spännen. Pannbandet är dock GlenGordon. Pannbandet som satt på är vanligt svart med vitt foder.
Denna nosgrimman är rätt platt med så den sticket inte ut och tränger ut sidostyckena. Om du vill kan jag ta bättre bilder på det. :) Har inge bilder där jag fotat tränset i sig.
 
Sv: Engelsk nosgrimma?

*kl*

Annars kan ju en duktig sadelmakare sprätta upp nosgrimman, ta bort flärpen och sy igen utan att det syns. Om man skulle hitta en extremt snygg nosgrimma med flärp alltså. Brukar inte vara så dyrt att få fixat.
 

Liknande trådar

Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 853
Senast: SiZo
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 581
Senast: super
·
Utrustning Behöver hjälp att hitta snygga träns (gärna bruna med mässingspännen) UTAN snokrem/aachenrem. "Köp bara ett träns och plocka bort...
Svar
14
· Visningar
2 138
Senast: Sporthorse
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp