Engångskontokort - finns det?

fejko

Trådstartare
En kollega påstod att man kunde lösa ett engångskreditkort på hans bank, men när jag ringde till min bank (SEB) hade de inte sådana. Vet någon vilken bank som har? Jag ska använda kortet för att betala med på en lite halvskum internet-site.

Sv: Engångskontokort - finns det?

Jag har hört talas om det där, för många år sedan. En bekant skulle betala något för en förening, tror han fick ut nåt sånt engångskortnummer från Swedbank då.

Swedbank har som sagt E-kort, fungerar utmärkt! Jag har använt det för att köpa appar åt barnen. SEB borde ju ha något liknande på sin internetbank, annars får de väl ta på sig ansvaret... ;)

Det finns att köpa MasterCard vet jag på pressbyrån och liknande som man laddar med pengar och är helt spårningssäkra. Så när pengarna är slut så slänger du bara kortet helt enkelt. :)
Vet en kompis som köpte ett sånt när han skulle köpa en server, han är så nojjig med allt som har med regeringen att göra av nån anledning ;) servern kunde då tydligen inte spåras till honom.

En kollega påstod att man kunde lösa ett engångskreditkort på hans bank, men när jag ringde till min bank (SEB) hade de inte sådana. Vet någon vilken bank som har? Jag ska använda kortet för att betala med på en lite halvskum internet-site.

Swedbank skall ha en möjlighet där du skapar ett E-kort. Med E-kort skapas ett engångskortnummer som gör att du kan betala med kortet utan att lämna ut ditt riktiga kortnummer.

http://www.swedbank.se/idc/groups/public/@i/@sc/@all/@kp/documents/article/fm_511247.pdf

Liknande trådar

Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 062
Senast: nullo-modo
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 243
Senast: julgrisen
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
865
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat