Corax
Trådstartare
Min märr är det svåraste och värsta jag nånsin haft i foderväg! Hon är som en ponny och blir fet av att bara andas. Till detta är hon energikänslig. Just nu går hon på bara hö samt lucen (som hon inte riktigt gillar). Provade att ge henne några dl havrefri müsli varje dag här om månaden men det slog slint i huvet på henne direkt.
JAG tycker ju att hon får alldeles för lite mat men hon är fin i kroppen både hullmässigt (lite tjockare nu när det finns gräs att äta)och muskelmässigt. Hon tränas tämligen tufft men har inte ätit kraftfoder på nästan ett år för jag har inte hittat något som fungerar. Kan tänka mig att Kraffts pelleterade foder skulle kunna funka...
Är det fler som har energikänsliga hästar och vad får de i så fall? Vad ligger de på? Ger jag min häst minsta lilla över 95 Mj så går det käpprätt.
Undrar om det bara är jag i hela världen som önskar kassa värden på grovfodret.
JAG tycker ju att hon får alldeles för lite mat men hon är fin i kroppen både hullmässigt (lite tjockare nu när det finns gräs att äta)och muskelmässigt. Hon tränas tämligen tufft men har inte ätit kraftfoder på nästan ett år för jag har inte hittat något som fungerar. Kan tänka mig att Kraffts pelleterade foder skulle kunna funka...
Är det fler som har energikänsliga hästar och vad får de i så fall? Vad ligger de på? Ger jag min häst minsta lilla över 95 Mj så går det käpprätt.
Undrar om det bara är jag i hela världen som önskar kassa värden på grovfodret.