Enäggstvillingar

MissFideli

Trådstartare
Kan det vara fler än 2 enäggstvillingar? Alltså om man får trillingar, kan de vara identiska alla 3, eller bara 2+1?

Kan det vara fler än 2 enäggstvillingar? Alltså om man får trillingar, kan de vara identiska alla 3, eller bara 2+1?
Såg precis en dokumentär om det och tydligen kan åtminstone upp till fyrlingar vara enäggstvillingar.

Och enäggstvillingar kan i undantagsfall vara av motsatt kön O_o

Självklart kan det bli det!

Fast det är ganska ovanligt. Av alla födslar i Sverige per år är ca 20 trillingar och av dem är 1 enäggstrillingar.

Teoretiskt sätt finns ingen övre gräns på hur många foster som skulle kunna härstamma ur ett ägg, men i praktiken blir det sällan mer än tre (och även det är ovanligt)

Intressant! Tack! Tycker man oftast ser att när det bli 4 och uppåt så är det enäggstvillingar i olika grupper så att säga.

Liknande trådar

Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
413
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 111
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar