En vårdag i parken..

Sv: En vårdag i parken..

Det tycker jag. Man behöver ju inte låta kisse hälsa på barnen eller springa runt precis bredvid dom.

Samtidigt är det ju rätt bra att visa upp att han går bra i koppel, det lär väl pratas lite om det och kanske kan få i alla fall nån enstaka att förstå att det funkar bra även med katter.

Pratas om det ja, haha I denna by får man många kommentarer och blickar pga att man har innekatt.
När jag hade honom ute första gången mötte vi en hel gymnasieklass, där fick vi blandade kommenterer.
"Åh fy fan vilken ful katt hon har, titta!"
"Herregud, man kan ju för fan inte ha katt i koppel!"
"åhhhhhh vilken söt katt" :D

Jo, det var nog mest det jag tänkte på, att någon kanske tar illa upp. Men det är säkert ingen fara egentligen...

Ska göra en egen vårpromenadstråd så jag inte snor din! :D

/Erica

Jag tänkte mest på risken att han börjar kissa och grejja i sanden.
men du kanske hinner avbryta honom då?

Han har faktiskt inte visat något intresse för sanden på det viset, men skulle han göra det kraffsar han typ 5 minuter innan, så jag hinner nog stoppa honom :D
Dock kanske inte sanden är kissfri sedan tidigare, som sagt finns det utekatter på området.

Senast ändrad:

Han är en Devon Rex.
Ja visst passar han bra i rött? Det är mina kissars färg. Lillkillen har en likadan :p

Vad kul! Hur lärar man katten att gå ut på tur? När jag har försökt med katterna hemma, så låagger de sig bara ned och tycker det är jättetråkigt.

Men jag kan inte undvika att tänka, vad händer om man möter på hunder, eller till och med löshundar? Ser ju hela tiden att folk skriver att deras hun har attackerats, att de är så trötta på att lösa hundar kommer fram och hälsar på etc. Vill hunden tänka på detta som en katt, eller bara som en konstig liten hund?

Snygg katt förresten!

Visst är min avatarkatt snygg :D

Eller menar du kanske trådskaparens Rex :angel:

Glöm inte då att börja med att skriva *kl* = "knapplån" överst till vänster...

Alla har vi varit ovana nybörjare här ;)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter DET GÅR FORTFARANDE ATT ANMÄLA SIG FÖR DE SOM ÄR SUGNA! The story: Harald och hans vänner bor på en gård i landet Långt Långt...
46 47 48
Svar
958
· Visningar
43 864
Senast: LindgrenV
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 354
Senast: Mirre
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 960
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar